Šilumos ūkio apkasuose ir toliau šmėkščioja politikų veidai

    1104
    0

    silumos trasos 120801 038

    Bliūkšta rajono vadovų pažadai, atsiėmus šilumos ūkį iš privačios bendrovės, sumažinti šilumos kainą gyventojams. Nors šiuo metu tik aštuoni šalies rajonai už šilumą mokėjo brangiau nei ukmergiškiai, tačiau tai dar ne pabaiga. Savivaldybės valdoma UAB „Ukmergės šiluma“, Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai (VKEKK), pateikė naują bazinės šilumos kainos projektą. Jame prašoma dar didinti šilumos kainą. Maža to, savivaldybės valdoma įmonė dėl beveik šimto gyventojų skolų jau kreipėsi į teismą.

    Jei VKEKK pritars naujam kainos projektui, brangiau nei ukmergiškiams šiluma kainuos tik šešiuose šalies miestuose. Tuo tarpu kuomet šilumą tiekė UAB „Miesto energija“, šiluma brangiau kainavo vienuolikai miestų. Į privačiai bendrovei nustatytą kainą dar buvo įtrauktas beveik milijono litų per metus nuomos mokestis savivaldybei. Šilumos kilovatvalandės kainoje tai buvo daugiau nei 1,5 cento. Tad jei iš šilumos kainos išėmus ir šiuos centus, ukmergiškiai būtų pakilę į aštuonioliktą vietą. Be to kainoje dar du centai buvo pridėti dėl nepadengtų kuro sąnaudų.

    silumos trasos 120801 004

    Liepos mėn. šiluma ukmergiškiams kainavo 33,25 ct/kWh su PVM. Kainos projekte savivaldybės valdoma bendrovė šią kainą prašo didinti daugiau nei 2 ct, iki 35,39 ct/kWh. Šie du centai kainoje, vartotojų pinigines mieste per metus patuštintų beveik 1,5 mln. litų. Šventupės gyvenvietėje šiluma dabar kainuoja 21,22 ct/kWh. Projekte prašoma šia kainą gyventojams didinti beveik dešimčią centų, iki 30,28. Tad šventupiškiai savivaldybės įmonei per metus sumokėtų virš dviejų šimtų tūkstančių litų daugiau.

    Per metus UAB „Ukmergės šiluma“ planuoja beveik 150 tūkst. litų mažiau nei UAB „Miesto energija“ priskaičiuoti turto nusidėvėjimui. Daugiau nei du šimtus tūkstančių tikimasi sutaupyti darbo užmokesčio fonde. Tačiau savivaldybės įmonė norėtų turėti keliasdešimt tūkst. didesnį pelną. Stulpelis, pasislėpęs po grafa kitos išlaidos, išliko toks pats kaip UAB „Miesto energija” valdymo laikais. Įmonė per metus norėtų gauti apie 400 tūkst. Lt kompensaciją už ekstremalios situacijos metu nuostolingai tiektą šilumą.

    Daugiau nei du kartus, apie 150 tūkst. litų daugiau, įmonė prašo didinti ir remonto sąnaudas. UAB „Ukmergės šiluma“ 2011-2012 m. I ketvirčio ūkinės finansinės veiklos patikrinimą atlikusi Kontrolės ir audito tarnyba, šioje išlaidų eilutėje aptiko nemažai pažeidimų. Tikrintojai nustatė, jog savivaldybės įmonė didžiąją dalį remonto darbų pirko iš įmonių, kurių savininkai rajono Tarybos nariai. Be to, išrašytose sąskaitose būdavo padidinti darbų kiekiai ir kainos. Nustatyti du atvejai kuomet pinigai už darbus buvo sumokėti, nors ten ir niekas neatlikta. Iš bendrovės lėšų buvo perkami automobiliai, kompiuteriai, kondicionieriai, telefonai. Taip pat mokamos premijos darbuotojams.

    Panašu, kad politikai – verslininkai ir toliau bando kišti rankas prie už šilumą gyventojų sumokamų pinigų.

    Vienas Jaunimo g. gyventojas stebėjosi neūkišku bendrovės darbu. Kad surastų trukusią vamzdžio vietą, darbininkai ardė šaligatvius ir iškasė net aštuonias duobes. Prieš porą savaičių vyriškis teigia, kad šalia remontuojamos trasos pastebėjo maždaug pusdienį su kažkokiu aparatu dirbantį bendrovės „Izobara“ įkūrėją ir vieną iš savininkų, taip pat rajono Tarybos narį, Ūkio komiteto pirmininką Juozą Armanavičių. Atvykus, skaitytojo informacija pasitvirtino.

    silumos trasos 120801 006

    Vilkmerge.lt J.Armanavičius, remontuojamos trasos vietoje, teigė, jog jis tik padeda kuo gali savivaldybės valdomai bendrovei. Beje, šis politikas beveik niekada Tarybos posėdžiuose nenusišalina nuo šilumos ūkio klausimų svarstymų ir visuomet būna vienas aktyviausių diskusijose.

    Kokia bus nauja šilumos kaina paaiškės ne greičiau nei per du mėnesius. Įstatyme numatyta, jog ,,Šilumos tiekėjas, kuris realizuoja ne mažiau kaip 10 GWh šilumos per metus, vadovaudamasis šilumos kainų nustatymo metodikomis ir atsižvelgdamas į savivaldybės institucijos ir Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos pastabas, parengia ir teikia Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai bei savivaldybės institucijai šilumos bazinės kainos projektą.

    silumos trasos 120801 009

    Savivaldybės institucija ne vėliau kaip per 30 dienų teikia Komisijai bazinės kainos suderinimo dokumentus ir (ar) pagrįstas pastabas. Komisija, išnagrinėjusi savivaldybės institucijos pastabas arba per 30 dienų jų negavusi, ne vėliau kaip per 15 dienų nustato šilumos bazinę kainą.

    Vilkmerge.lt kalbinti politikai taip pat kritiškai vertina naująją šilumos kainą.

    Mindaugas Tamošiūnas. Jungtinės frakcijos narys:

    Kainos projektą gavau kaip bendruomenės įgaliotas atstovas. Šį kainos projektą vertinu kritiškai. Kaina nepagristai didinama. Ji tiek bendruomenėje, tiek Taryboje, galiu garantuoti nepraeis.

    Kazys Grybauskas. Lietuvos socialdemokratų frakcijos seniūnas:

    Tarybos nariai apie kainos projektą nieko nežino. Tvarkos savivaldybės perimtame ūkyje tikrai trūksta. Kad ir garsusis Jaunimo g. šilumos trasos remontas. Rezervai tikrai neišnaudoti. 1 ct šilumos kainoje reiškia apie 600 tūkst. litų per metus.

    Andrius Kalesnikas. Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūnas

    Nesenai Ukmergės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos atliktas patikrinimas akivaizdžiai parodė, kad Ukmergės šilumos ūkyje po ekstremalios situacijos skraiste slepiasi betvarkė. Revoliucinėmis nuotaikomis gyvenus rajono valdžia nuolatos kartojo, kad šilumos kaina bus 20 – 30 proc. pigesnė, tačiau  akivaizdžiai negeba pažadų įgyvendinti.  Savivaldybė yra tikroji šilumos ūkio savininkė, tad savivaldybės vadovai privalo atsakyti už visas pasekmės tenkančias mūsų rajono gyventojams. Ukmergės buvimas tarp 5 savivaldybių, kuriose šiluma kaina yra didžiausia, parodo visišką rajono mero negebėjimą tvarkytis su šilumos ūkiu ir užtikrinti kaip įmanoma mažiausią kainą vartotojams. Esu įsitikinęs, kad būtina nedelsiant imtis priemonių, kurios priverstų šilumos tiekėjus sumažinti sąnaudas, atsisakyti nereikalingų išlaidų ir investicijų, o visos lėšos būtų naudojamos racionaliai ir skaidriai.

    Rolandas Janickas. Darbo partijos frakcijos seniūnas

    Naujos kainos projekto dar nemačiau. Bet kuriuo atveju Tarybos ūkio komitetas turi pateikti išvadas gavęs VKEKK pastabas. Tuomet tarybos komitetuose ir pačioje Taryboje visi skaičiai bus palyginti su praėjusiu laikotarpiu, kuomet šilumos ūkį valdė UAB „Miesto energija“. Manau tuomet ir atsiras veiksmų planas kaip elgtis su šilumos kaina. Visi šilumos ūkio reikalai pavesti išnagrinėti ir Tarybos kontrolės komitetui.

     

    Papildyta: 2012 08 23 22:55:

    Lietuvos Respublikos Nepriklausomybės Atstatymo Akto Signataras Kęstutis Grinius:

    Išvados yra aiškios:

    Pirma. Taip vadinamo ,,šilumos ūkio konflikto” Ukmergėje metu niekas nenorėjo ne tik diskutuoti apie vartotojų teises ir ekonominius interesus konflikto metu ir konflikto pasekmes vartotojų teisėms, bet ir net girdėti kieno nors kitą nuomonę. Visi (tame tarpe ir aš), kurie kvietė analizuoti padėtį ir konflikto galimas pasekmes, vertinti valdžios norus ir ketinimus, siūlė kitus sprendimo kelius, visi jie tapo valdžios ir tų pačių vartotojų priešais, išdavikais, UAB ,,Miesto energija” statytiniais ir t.t. Todėl pradžiai vartotojai gavo tai ko nusipelnė – milžiniškas šilumos tiekimo kainas iš vienos pusės ir apsimelavusią, apsivogusią, degradavusią vietinę valdžią (kuri pasinaudojo sudėtinga situacija šilumos ūkyje, kad ,,ateiti” į valdžią) iš kitos pusės.

    Antra. Taip vadinamas ,,šilumos ūkio konfliktas” Ukmergėje patį šilumos ūkį iš esmės sugriovė ir ilgiems dešimtmečiams nubloškė į blogiausių Lietuvos šilumos ūkių lyderius. Padėtis yra bloga dėl to, kad pačią padėtį, kurią savos valdžios rankomis sukūrėme, taisyti mes turėsime labai ilgai. Būtent laikas bus mūsų didžiausias priešas – kol vieni žengs į priekį, mes taisysime praeities klaidas, ir visą laiką atsiliksime ir kuo toliau tuo labiau atsiliksime.

    Trečia. Paradoksas yra tame, kad net didelės šilumos tiekimo kainos vartotojams neišspręs susidarusios situacijos – ji tik blogės, o kainos vis augs. Įmonė  įsivėlė į paskolų  karuselę, kuri tik didins šilumos tiekimo kainas.

    Ketvirta. Kaip nebūtų paradoksalu, bet galimi konkurentai šilumos ūkyje dar labiau blogins šilumos ūkio (tiksliau UAB ,,Ukmergės šiluma”) padėtį. O konkurentai (kurie iš esmės griaus Ukmergės šilumos ūkį) tikrai atsiras: jau vien dėl to, kad šio ,,kąsnelio” seniai laukia tarybos narys J.Armanavičius. Kam buvo pirkti rinkėjų balsai – jie juk turi atsipirkti?

    Penkta. Ir tai svarbiausia: vartotojai turi pradėti galvoti ir veikti. Esu pasirengęs atstovauti kiekvieną dėl kurio UAB ,,Ukmergės šiluma” kreipėsi į teismą. Tai sakiau konflikto metu, tai dar kartą pakartoju. Esu pasirengęs imtis visų įmanomų priemonių, kaip apsaugoti vartotojų interesus. Vartotojai turi menką pasirinkimą – arba pradėti rūpintis ,,savo kailiu” arba toliau aklai tikėti degradavusia valdžia ir paklusniai atiduoti savo sunkiai uždirbtus pinigus į aferistų rankas.

    vilkmerge.lt

    silumos trasos 120801 029

    silumos trasos 120801 033

    silumos trasos 120801 037

    silumos trasos 120801 030

    silumos trasos 120801 002

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia