Žiemos šalčiai neužšaldė Pabaisko pagrindinės mokyklos mokinių noro tęsti pradėtus darbus

    1271
    0

    DSCI0016

    Pabaisko pagrindinės mokyklos mokiniai toliau aktyviai dalyvauja projekte “Prikelkime senolių patirtį iš krašto praeities” ir vykdo  numatytas veiklas.


    Praeitą savaitę mokiniai lankėsi Petronių kaimo bendruomenės Amatų namuose  ir dalyvavo edukacinėje programoje “Senieji kaimo amatai: duonos kepimas ir sviesto  mušimas.”
    Šiandien mokiniai sunkiai beįsivaizduoja, kokį ilgą kelią turi nukeliauti grūdas, kad pasiektų mūsų stalą duonos pavidalu. Senovėje tas kelias buvo dar ilgesnis ir sudėtingesnis…

    DSCI0014

    Apie grūdo kelio vingius mokiniams pasakojo Petronių kaimo bendruomenės Amatų namų šeimininkė Audronė Kazlauskienė. Ji mokiniams ne tik perteikė papročius, susijusius su duonos kepimu, minė mįsles ir pasakojo įvairias istorijas, bet taip pat mokė mušti sviestą ir kvietė visus prisiminti lietuvių liaudies dainų, kad darbas sparčiau vyktų. Kiekvienas projekto dalyvis galėjo išsikepti savo duonos kepalėlį. Kaip tai padaryti, mus mokė Emilija Zvicevičienė. Kitos dvi Amatų namų šeimininkės: Gražina Kazlauskienė ir Alvyda Talalienė, mus vaišino žolelių arbata ir sūriu.

    Išvyka į  Petronių kaimo bendruomenės Amatų namus nei vienam mokiniui neprailgo, o paliko neišdildomą įspūdį ir norą susipažinti ir su kitais senaisiais kaimo amatais.

    DSCI0021

    Jau įgiję nemenką žinių bagažą apie duonos kepimą, sumąstėme viską apibendrinti popietėje “Verkia duonelė tinginio valgoma”. Čia prisiminėme ilgą duonos kelią, minėme mįsles, aptarėme patarles ir priežodžius, sakėme greitakalbes, vaidinome pasaką “Kaip vilkas duonos norėjo išsikepti”, gaminome malūnėlius ir vaišinomės įvairiais duonos gaminiais.

    DSCI0029

    Tokios trumpos veiklos skatina mokinius puoselėti ir išsaugoti senuosius amatus ir tradicijas, suvokti jų prasmiškumą, atrasti tai, kas mums turėtų būti artima ir sava.

    Dalia Riaukienė, Pabaisko pagrindinės mokyklos mokytoja

    DSCI0041

    DSCI0043 2

    DSCI0046-2

    DSCI0047-1

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia