Pradinis Švietimas Ukmergės pedagogai skatina technologijų integraciją į ugdymo procesą

Ukmergės pedagogai skatina technologijų integraciją į ugdymo procesą

1988
0

Ukmergės Dukstynos pagrindinės mokyklos pedagogai įsitikinę, kad besikeičiantys ir vis labiau technologijomis besidomintys mokiniai priverčia keistis ir pačias mokyklas. Siekiantys tobulėjimo bei nevengiantys iššūkių Ukmergės mokytojai stengiasi ieškoti geriausių būdų, padedančių ne tik sudominti mokinius, bet ir paversti mokyklą šiuolaikiška ir modernia. Ukmergiškiai tobulina skaitmeninio raštingumo, pokyčių valdymo ir lyderystės įgūdžius „Samsung Mokykla ateičiai“ projekte, kuris leido pažvelgti į technologijas kitomis akimis.

Apie tai, kaip mokykla priima skaitmeninius pokyčius, kalbamės su Ukmergės Dukstynos pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja Rasa Žemaityte.

Kaip manote ar keičiasi mokyklos?

Mokyklos keičiasi. Jos ir privalo keistis. Vaikai kiekvienais metais ateina vis kitokie. Jie geriau išmano naująsias technologijas, todėl ir mokytojai turi tobulėti kartu su jais.

Sakote, kad mokiniai kasmet kitokie. Su kokiais naujais lūkesčiais jie ateina į mokyklą?

Vaikai ieško naujų dalykų. Įprasta pamoka jiems jau nebeįdomi. Mokinius turime sudominti vis kitokiais būdais. Vadinasi mes, mokytojai, turime tobulėti tam, kad pritrauktume mokinį į mokyklą.

O kokia pamoka įdomi mokiniams?

Šiomis dienomis svarbu, kad būtų įtrauktos informacinės technologijos ir ypač didysis mūsų „priešas“ telefonas. Geriausias kovojimas su šiuo „blogiu“ yra būtent jo įgalinimas pamokose. Visos informacinės technologijos vaikams yra reikalingos, nes tai jau tapę svarbia jų gyvenimo dalimi. Jiems viso to reikia, o technologijų integracija pamokose padeda pamokas padaryti kitokias. Mokiniai jų pagalba turi galimybę mokytis per žaidimą, o tai jiems labai patinka.

Kalbate apie technologijas. Kaip jūs pati vertinate jas ugdymo procese?

Yra sakoma, kas per daug – tas nesveika, tačiau naudotis jomis tikrai reikia. Anksčiau skeptiškai žiūrėjau į technologijas, tačiau kartą, paklausus vieno mokinio, kam jam reikalingas telefonas, jis tiesiog nustebo: „juk dabar 2017 metai!“. Toks paprastas atsakymas privertė susimąstyti, kad tikrai verta technologijas įtraukti į šiuolaikinį ugdymo procesą. Jeigu mes pamokose nesinaudosime jomis, nesudominsime ir vaikų. Jiems bus neįdomu, nes įprasti vadovėliai ir sąsiuviniai vaikams atsibosta, jiems reikia veiklos. Pamokas reikia paįvairinti, o tam labai padeda informacinės technologijos. Naudojant skaitmenines mokymosi priemones, interaktyvius pamokos elementus, lengviau pritraukti vaikų dėmesį, o ir pamoka tampa šiek tiek kitokia, patrauklesnė. Vaikai įpratę, kad pamokoje bus tik vadovėlis, bet kai pristatai kažką naujo, jiems tampa labai įdomu, jie atranda motyvaciją mokytis ir ieškoti naujos informacijos. Tad tikrai palankiai vertinu technologijas. Jos labai reikalingos.

Jūsų mokyklos komanda dalyvauja programoje „Samsung Mokykla ateičiai“. Ar jaučiate pokyčius nuo tada kai pradėjote dalyvauti jame?

Mane pačią projektas pakeitė. Tiksliau, pakeitė požiūrį į informacines technologijas. Anksčiau galvojau, kad aš ir skaitmeninės technologijos „nedraugaujame“, o telefono įgalinimas pamokoje man iš viso atrodė nieko vertas dalykas. Maniau, kad vaikus kaip tik reikia atpratinti nuo jų, kad ir taip dėmesio technologijoms skiriama per daug. Tačiau projekte sužinotos įvairios online programėlės, pasirodo, yra išties labai naudingos. Jos leidžia sužaidybinti pamoką, parodo vaikams, kad ir tą patį telefoną galima naudoti ne tik susirašinėjimui ar naršymui internete, bet ir mokymuisi. Vaikams labai patinka, tad ir aš džiaugiuosi.

Kaip sekasi gautas žinias pritaikyti praktikoje?

Visų pirma didžiausias darbas yra namuose, nes namuose turi išmokti ir pasiruošti taip, kad mokykloje galėtum išaiškinti ir parodyti kaip dirbti su tam tikra programa. Dar nespėjau pritaikyti visų išmoktų dalykų, tačiau vaikams jau užduodu namų darbus, kuriems atlikti reikalingos tam tikros programėlės. Štai visai neseniai mokiniai kūrė komiksus pagal literatūrinius kūrinius. Per lietuvių kalbos pamokas vaikai įpratę turėti knygas, dailyraščiu rašyti į sąsiuvinį, ugdyti rašymo kultūrą. O čia kažkas naujo, nemėginto! Vaikams labai patiko, o ir man įdomu matyti, kaip skirtingai jie mąsto. Kartais atrandi tokių dalykų, kurių pats nepastebi skaitydamas literatūros kūrinį, nes jų mąstymas kitoks, virtualus.

To, ką išmokstame „Samsung Mokykla ateičiai“ programoje, dalinamės su kolegomis. Organizavome patirties sklaidos seminarą mokyklos bendruomenei. Pristatėme jau išmėgintas programas, atskleisdami jų naudojimo(si) galimybes.

Koks kolegų požiūris į skaitmeninius pokyčius mokykloje?

Daug kas priima tuos pokyčius. Mes pristatėme kai kurias programas mokytojams. Žinoma, ne visas, nes patys suprantame, kad apkraudami kolegas visa projekte gauta informacija, apsunkinsime juos. Kiekvienas mūsų mokyklos komandos narys pristatė po vieną programą, pasidalinome patirtimi jas naudojant bei davėme patarimų, kaip jas galima pritaikyti pamokose. Didžioji dalis mokytojų labai noriai sutinka su tuo, kad reikia tobulėti, kad pamokas reikia keisti. Kita vertus, kaip ir visur, yra ir tokių, kurie sunkiau priima naujus dalykus arba tiesiog nemato iš jų naudos. Ateityje tikrai išlaikysime tą norą susipažinti ir vėl iš naujo atrasti kitas programas, naudosime jas savo pamokose, padėsim kitiems. Juk turime tobulėti kartu su mūsų jaunąja karta.

Su kokiais iššūkiais „Samsung Mokykla ateičiai“ projekto metu susiduria jūsų komanda?

Didžiausias mūsų iššūkis – laimėti projektą, o visa tai, ką duoda „Samsung Mokykla ateičiai“, visos tos programos, veiklos kurias mums pristato, su kuriomis supažindina, yra mūsų pačių tobulėjimui. Tai yra pats didžiausias pliusas, koks tik gali būti. Tau viską pateikia, papasakoja, kokiam dalykui programa labiausiai tinka, kokios programos skirtos vertinimui, įsivertinimui, pamokos apibendrinimui. Kartais visko būna tiek daug, kad jau nieko nebesupranti, bet praėjus kuriam laikui ir vėl peržiūrėjus užrašus atrandi kažką naujo ir vėl norisi bandyti ir atrasti tą naują virtualų pasaulį.

Programa jau juda link pabaigos. Sausio mėnesį bus renkamas geriausias projektas, kurį pateikusi mokykla laimės įspūdingą 10 000 eurų prizą. Kalbate apie pergalę. Galbūt jau turite ir viziją baigiamajam projektui?

Taip, tikrai turime viziją. Kai pildėme pirmąją paraišką dėl dalyvavimo programoje „Samsung Mokykla ateičiai“, jau tada turėjome viziją – sukurti „Ateities klasę“.

Kokia ji būtų?

„Ateities klasė” – tai specialiai suprojektuota, apipavidalinta, įrengta ir aprūpinta erdvi keturių zonų klasė, kurioje mokiniai aktyviai mokosi ir ugdosi nuosekliai „pereidami“ iš vienos zonos į kitą. Visose zonose įrengta bazinė IT sistema: kompiuteris, interaktyvi lenta, projektorius, internetas.

Pirmoje bendravimo („žinių ir suvokimo“) zonoje mokiniai savarankiškai ar grupėse nagrinėja tiriamąjį objektą, mokosi naudodami interaktyvią lentą, mobiliuosius įrenginius, išmaniuosius telefonus.

Antroje tyrinėjimų („analizės ir taikymo“) zonoje ugdymo proceso dalyviai atlieka įvairius tyrimus panaudodami Data loggers prietaisus, programuoja robotus, todėl reikalingi konstruktoriai, interaktyvusis stalas su programine įranga (mini laboratorijos), planšetiniai kompiuteriai.

Trečioje kūrybinėje („sintezės ir kūrybiškumo“) zonoje mokiniai patys parengia, apibendrina ir apipavidalina mokomąją medžiagą, naudoja vaizdo kameras, fotoaparatus, vaizdo ir garso kūrimo programinę įrangą.

Ketvirtoje refleksijos („apmąstymo ir įvertinimo“) zonoje įprasminamas mokymasis veikloje ir asmeninė mokinių ūgtis. Naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais ir išmaniosiomis programomis, mokiniai apibendrina mokymo(si) rezultatus, savijautą, individualią ir grupės pažangą.

Kalbate, kad ateities klasėje nebus knygų, nebus sąsiuvinių. Galbūt ateityje nereikės ir mokytojų? Galbūt realu, kad ateityje mokytojus pakeis robotai?

Visai neseniai buvau seminare, kur kalbėjo, kad robotai pakeis visas profesijas, išskyrus pradinių klasių mokytojus. Tad, žinoma, visko gali būti, kad ir mūsų profesiją pakeis, bet tikėkimės, kad tai bus dar tikrai labai negreitai.

Apie programą „Samsung Mokykla ateičiai“

Skaitmeninių mokymų programa „Samsung Mokykla ateičiai“ siekiama tobulinti mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetenciją, mokyti pokyčių valdymo, lyderystės ir kurti mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Per trejus metus mokymų pedagogams programą jau baigė 200 mokytojų iš visos Lietuvos. Mokymų metu pedagogų komandos rengia skaitmeninių pokyčių savo mokykloje projektus, kuriuose pateikia viziją, kaip spręsti mokyklos bendruomenei aktualią problemą, tobulinti mokymo procesą ir tokiu būdu pagerinti mokinių mokymosi rezultatus. Mokyklai, parengusiai reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią projektą, skiriamas 10 000 eurų vertės prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti. Šį prizą į savo mokyklas jau yra parvežę Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos, Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos ir Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centro pedagogai.

Atsakyti:

Prašome įrašyti komentarą
Prašome įvesti vardą čia