Siesikų vidurinės mokyklos Comenius projekto dalyvių išvyka į saulėtąją Ispaniją

    1110
    0

    qwqwa

    Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „What makes us different makes us equal“ po truputį artėja prie pabaigos. 2012 m. Lapkričio 7-11 dienomis Ispanijoje vyko jau ketvirtasis projekto partnerių (Rumunijos, Lietuvos, Lenkijos, Ispanijos, Turkijos bei Vengrijos atstovų) susitikimas.

    Lietuvai ir Siesikų vidurinei mokyklai šį kartą atstovavo šeši mokiniai: dvyliktokai Rolandas Palčinskas, Gediminas Šataitis, vienoliktokė Veliūna Savilionytė, dešimtokas Martynas Stankevičius, devintokė Inesa Zarankaitė ir septintokė Justė Pažūsytė. Į Ispaniją mus lydėjo projektą koordinuojanti anglų kalbos mokytoja Inga Panavaitė-Gailiušienė, anglų kalbos mokytoja Violeta Grigaliūnienė, istorijos mokytoja Lina Sakalauskienė ir mokyklos buhalterė Elvyra Balnienė.

    qwqw

    Po ilgos kelionės mus, nusileidusius Malagos oro uoste, pasitiko vaikų šeimos, kuriose turėjome apsistoti, bei mokytojos. Atvykę į laikinuosius namus savo naujiesiems namiškiams įteikėmė suvenyrų, susijusių su mūsų šalimi bei miestu. Vėliau lietuviams neįprastu laiku (apie 22 -23val.) sėdome vakarieniauti (paaiškėjo, jog ispanai taip vėlai vakarieniauja visuomet). Tą vakarą ragavome įvairių mėsos produktų ir keletą sūrio rūšių. Buvo tikrai skanu.

    Antrą projekto dieną visų šalių atstovai susitiko Malagos širdyje, prie didžiulio fontano. Netoli esančiame pastate įvyko oficialus priėmimas. Po jo pasukome į miesto meriją, įsikūrusią ištaigingame, kaip vėliau paaiškėjo, 1912-1919 m. įkurtame pastate. Pagrindinėje salėje susitikome su miesto meru, kuris papasakojo apie šį įspūdingą pastatą bei tai, kas jame vyksta. Pabendravę su Malagos meru aplankėmė arabų pilį ,,Alcazabą“. Nuo jos atsivėrė nuostabus Malagos vaizdas bei prieplauka. Pačios pilies vidus atrodė lyg labirintai, kuriuose augo daugybė mandarinų. ,,Alcazaba“ labai sena, pastatyta vienuoliktame amžiuje. Netoli pilies buvo išlikusi dalis romėnų teatro. Pasigrožėję nuostabiais, kultūrą ir istoriją tebesaugančiais pilies vaizdais ėjome aplankyti garsaus, Malagoje gimusio dailininko Pablo Picasso muziejaus.
     Muziejuje buvo dalis dailininko paveikslų, eskizų bei skulptūrų. Vienus Piccaso stilius žavėjo, o ktiems jis nelabai patiko, tačiau visi džiaugėmės turėję galimybę pamatyti paties dailininko tapytus paveikslus, o ne kitų darytas kopijas.

    Vėliau mūsų laukė apžvalginė kelionė autobusu aplink Malagą. Keliaudami mieste mūsų draugai ispanai tiesiog tirtėjo iš šalčio, o mums tai kėlė juoką, nes oro temperatūra siekė 19 ° C šilumos. Šiltas mums pasirodė ne tik oras, bet ir pats miestas. Malagoje labai gražu: auga palmės, mandarinai, apelsinai, o medžiuose klykauja papūgos. Įspūdį paliko nuostabūs pastatai bei vakarienė, kurios metu ragavome tipiško ispanų maisto – tortilijos.

    Trečią dieną aplankėme vieną iš Malagos mokyklų. Čia kiekvienos šalies atstovai ant didžiulio stendo ir kompiuteriniu formatu pristatė po dvi savo kultūrines šventes, susiskirtę į grupeles atlikinėjo įvairiausias užduotis. Vėliau grožėjomės ispanių šokamais nacionaliniais šokiais, ypač patiko flamenkas. Tądien turėjome galimybę ir patys pašokti: atėjusios šokių mokytojos projekto dalyvius mokė salsos, mambo, čia čia čia. Smagiai pasiautę šokių aikštelėje jėgas atgauti mėginome mėgaudamiesi tradiciniu ispanų patiekalu ,,Paella“. Tai truputį rūgštokas, bet skanus iš ryžių, krevečių ir moliuskų pagamintas maistas.

    Nors tą dieną lijo, mūsų mokyklos vaikinai neatsispyrė norui pademonstruoti savo įgūdžius krepšinio aikštelėje ir parodyti, kodėl Lietuva vadinama krepšinio šalimi. Jiems teko žaisti futbolo kamuoliu ir gana slidžioje po lietaus aikštelėje, tačiau tai visiškai nesutrukdė mūsų šalies vaikinų komandai laimėti. Pasportavę, jau vakarėjant visi susiruošėme į salsos klubą. Ten mokėmės šokti salsą. Vieniems sekėsi geriau, kitiems – prasčiau, bet puikiai laiką praleidome visi.

    Ketivirtą dieną keliavome į Granadą, ne ką mažiau gražesnį nei Malaga miestą. Granada sužavėjo savo siauromis gatvelėmis, kuriančiomis jaukumo įspūdį. Grožėjomės miesto architektūra, kol pasiekėme ekskursijos tikslą – maurų rūmų ansamblį ,,Alhambra“. Tokių pastatų nebuvome regėję net sapne. Rūmai nepaprastai puošnūs ir didingi, dekoruoti įvairiais smulkiais raštais, bevaikščiodami nejučia užsisvajojome, kaip seniau gyveno šių rūmų gyventojai. Nors apžiūrinėdami rūmus užtrukome keletą valandų ir labai pavargome, tą nepaprastai gražų architektūrinį  paminklą mielai aplankytume dar kartą.

    Penktos dienos rytą keliavome į oro uostą. Atsisveikinimas buvo labai skausmingas visiems, nes skirtis su naujaisiais draugais buvo sunku. Nors liūdėjome,bet guodėme savemintimis, kad su kai kuriais draugais iš Ispanijos susitiksime dar kartą, nes balandžio 10 d. penkta projekto stotele bus Lietuva.

    Šis projektas finansuojamas Europos Komisijos lėšomis. Comenius daugiašalė mokyklų partnerystė yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis. Šią programą Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

    Veliūna Savilionytė, Siesikų vidurinės mokyklos vienuoliktokė

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia