Mokytis vieni iš kitų

    1095
    0

    IMG 8422

    Ukmergės vaikų lopšelio-darželio „Eglutė“ pedagogės Loreta Kalesnykienė ir Nijolė Šeštokė spalio 8 dieną buvome pakviestos dalyvauti Aukštaitijos regiono ikimokyklinio ugdymo forume „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo dabartis ir perspektyvos“, kuris vyko Panevėžio rajono Dembavos lopšelyje – darželyje „Smalsutis“.

    Forumo tikslas – pasidalinti gerąją ugdymo patirtimi ir aptarti ugdymo tobulinimo galimybes. Sveikinimo žodžius tarė Daina Murauskienė,  Dembavos lopšelio – darželio „Smalsutis“ direktorė ir Panevėžio r. Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus atstovai. Smagia daina apie obuoliukus pradžiugino mažieji dainorėliai, kiekvienas forumo dalyvis gavo mažą dovanėlę – po raudonskruostį obuoliuką su palinkėjimu.

    Pranešimą „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo dabartis ir perspektyvos“ skaitė Laima Jankauskienė,  LR Švietimo ir mokslo ministerijos vyresnioji specialistė. Vyr. specialistė pateikė įvairius statistinius duomenis, pabrėžė, kad prioritetas šiems  mokslo metams – diskusijos, ieškojimai. Pristatė naują ikimokyklines įstaigas pasieksiančią knygą „Diena vaikų darželyje“ (bus ir elektroniniame variante).   

    IMG 8413

    Forumo dalyviai pasiskirstė į 3 darbo grupes. Vyko dalijimasis sėkmės istorijomis apie
    lyderystę, užsienio šalių patirtį ir jų taikymo galimybes Lietuvoje, naują požiūrį į vaiką. Ieškota atsakymų į tris klausimus:
    1.    Kaip galime šiais patirtimi grįstais pasakojimais pagerinti vaikų ugdymą?
    2.    Kokias konkrečias idėjas, metodus, būdus inicijuosiu savo veikloje/galėčiau pritaikyti savo veikloje?
    3.    Kokią naudą gaus vaikas iš to, ką sužinojau?

    Klausytojai savo mintis surašė ant lapelių. Grupių moderatoriai pristatė apibendrintas mintis.

    Pasidalinau savo sėkmės istorija apie lyderystę lopšelio – darželio bendruomenėje, tema „Kūrybiškumo ugdymas atveria vartus į lyderystę“. Kada degame noru veikti? Kai nebėra baimių, kai žinome kaip veikti, kai dalykas domina, paremtas sprendimų paieška, nereikalaujama pristatyti kūrybos rezultatų. Tai kūrybiškas ugdymas. Ugdydami kūrybingumą ir iniciatyvumą galime atskleisti ugdytinio lyderio potencialą, gebančio generuoti ir įgyvendinti naujas idėjas, greitai ir efektyviai prisitaikyti. Lyderiu gali būti kiekvienas ir reikštis įvairiose veiklos srityse, skirtingais lygmenimis. Pedagogo kūrybiškumas ir lyderystė ugdytiniui – pats tinkamiausias pavyzdys. Tik pedagogas, stengdamasis daryti įtaką, turi jausti, kada ateina laikas pasitraukti į šalį, kad ugdytinis taptų pats savimi. Ugdytinio sėkmė tolygi pedagogo sėkmei.

    Linkiu visiems pedagogams nebijoti nežinomybės, pokyčių. Ne tik juos priimti, bet ir sukelti, kad galėtume tobulėti. Ir vadovautis  M. Gandhi žodžiais „Tu pats turi būti tas pokytis, kurį nori matyti pasaulyje“.

    Ukmergės vaikų lopšelio-darželio „Eglutė“ priešm. ugdymo pedagogė Loreta Kalesnykienė

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia