Pradinis Uncategorized Kodėl vaikai bėga iš mokyklos

Kodėl vaikai bėga iš mokyklos

1178
0

Rajono pedagogai kartu su partneriais iš Turkijos vykdo projektą, kuriuo numatoma, kaip spręsti mokyklos nelankymo problemas. Vykdant projektą Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai rajono mokyklose pravedė tyrimą, kodėl mokiniai nelanko mokyklos. Tyrimo  „Mokyklos nelankymo priežastys Ukmergės rajone“ rezultatai buvo pristatyti partnerių iš Turkijos viešnagės metu. Jo metu buvo apklausti 734 8-9 klasių, bei 23 didelių specialiųjų poreikių turintys moksleiviai.

Tyrimas buvo atliekamas gegužės mėnesį. Jo metu 17 miesto ir rajono mokyklų buvo apklausta 734 8-9 klasių moksleiviai. Jiems buvo dalinama anoniminė anketa su 12 klausimų. Tyrime dalyvavo 352 mergaitės ir 382 berniukai. 58,8 procentai atsakiusių gyvena mieste, 24,3 – kaime, 13,4 – miestelyje, 3,4 – sodų bendrijoje.

Buvo išsiaiškinta koks apklaustų vaikų šeimų socialinis statusas. 69 procentai vaikų gyvena pilnose šeimose, 23 procentai – su mama, 1,9 – su tėčiu, 2,3 – su globėjais ir 4,1 – su seneliais, laikinai su tėčiu, su patėviu.

Atsakinėdami į klausimą, ar mokinys noriai eina į mokyklą, tik 8,7 procentai jų nurodė, kad į mokyklą visada nori eiti. Dauguma mokinių – 52 procentai atsakė, kad nelabai nori eiti į mokyklą. Dažniausiai noriai eina į mokyklą 34,1 procentai apklaustųjų, nenori eiti į mokyklą –  10,7 procentai, nežino – 5,5. Aiškinantis, kiek mokinių be pateisinamos priežasties praleidžia pamokų per savaitę, nustatyta, kad 70,9 procento mokinių nepraleidžia nei vienos pamokos, 23,8 – praleidžia nuo 1 iki 5 pamokų, 2,9 – nuo 5 iki 10 pamokų ir daugiau kaip 15 pamokų.

Vaikų buvo prašoma įvardinti priežastis, kodėl jie nenori lankyti mokyklos. Dažniausiai paminėta priežastis buvo didelis namų darbų krūvis. Jį įvardino 37 procentai mokinių. 32,9 procento mokinių nurodė, kad jie tingi mokytis, 18,5 – bijo gauti blogą pažymį, 16,2 – nesukaupia dėmesio. 16,4 procento vaikų yra per sunku mokytis, 5,5 procento mokinių mokykloje nespėja mokytis su kitais. Svarbūs ir nesutarimai. 2,7 procento mokinių nesutaria su mokytojais, 2,5 – su klasės draugais.

Taip pat buvo siekiama išsiaiškinti kodėl vaikai bėga iš pamokų. 15,3 procento mokinių iš pamokų bėga, nes nenori mokytis, 11,3 procentai bėgančių neišmoksta pamokų, 3,1 procentas mokinių nesutaria su mokytojais, 2,3 procento nesupranta, ką aiškina mokytojai. Bet dažniausiai, net 16,2 procento mokinių nurodė, kad iš pamokų jie bėga, nes tai daro draugai.

Dažniausiai į mokyklą mokiniai neina, kai serga. 22,2 procento mokinių nurodė kitas priežastis: pavėluoja, neturi nuotaikos, dėl renginių, blogai jaučiasi. 10,6 procento mokinių paprasčiausiai tingi eiti į mokyklą, beveik 10 procentų vaikų į mokyklą neleidžia tėvai, o beveik 5 procentai vaikų uždarbiauja.

Pabėgę iš pamokų vaikai dažniausiai laiką leidžia prie ežero ar prie upės, „Eifelyje“, ligoninėje. 36,1 procentai vaikų atsakė, kad būna namuose, 8,7 – pas draugus, 7,7 – mieste, 3,2 – mokykloje ir 1,3 – bibliotekoje prie kompiuterio.

Tyrėjai norėjo sužinoti kaip tėvai rūpinasi vaikų mokslu. Dauguma vaikų atsakė, kad tėvai skatina kuo daugiau mokytis. Vaikai nurodė, kad tėvai bendrauja su klasės auklėtojais, mokytojais. 13,6 procento tėvų tikrina ir vaikų namų darbus, dalis tėvų vaikus už gerą mokymąsi skatina pinigais.

Kadangi šis tyrimas turėjo būti viena iš mokyklos nelankymo prevencijos dalių, vaikų buvo klausiama „Kaip manai, kas tau galėtų padėti išspręsti mokyklos nelankymo problemas?“ 14,5 procento mokinių teigė, kad mokyklos nelankymo problemas gali išspręsti patys ir jiems niekas negali padėti. 23 procentai vaikų mano, kad jiems gali padėti šeimos nariai, 14,4 – klasės auklėtoja, 11,8 – draugai, 7,4 – psichologas ir 6,5 – dalyko mokytojas. Tik 4,9 procento mokinių pasirinko socialinį, 2,3 – specialųjį pedagogus.

Arvydas Pėšina

Atsakyti:

Prašome įrašyti komentarą
Prašome įvesti vardą čia