Kelionės į Latviją įspūdžiai

Gegužės 12 dieną mūsų mokyklos 6a ir 6 b mokiniai, lydimi klasių vadovių ir direktoriaus pavaduotojos Ritos Gelūnienės, vyko į Latviją.

Pirmiausiai apsilankėme kino miestelyje Cinevilla Tukumo rajone. Cinevilla dar vadinamas Latvijos Holivudu. Čia filmuojami įvairių kino studijų filmai. Viešnagė kino miestelyje prilygsta kelionei laiko mašina: ekskursijos metu patekome į praėjusio šimtmečio pradžią, pamatėme, kaip atrodė Ryga beveik prieš 100 metų. Įspūdingos gatvės ir namų fasadai, tiltai, bažnyčios, turgus, prie kranto stovintis laivas ir gatve važiuojantis tramvajus- visa tai buvo panaudota arba kuriant istorinį filmą apie gyvenimą Latvijoje po Pirmojo pasaulinio karo „Rygos kariai“ („Rigas sargi“), arba perteikiant 13-ojo amžiaus Lietuvos vaizdinius, arba atkuriant 20-ojo amžiaus pirmosios pusės Kauno vietas, susijusias su lietuvių krepšininkų pergale. Net ir įdėmiai dairantis sunku pasakyti, kad tai tik butaforija, kurią galima permontuoti ir per keliolika valandų parengti erdvę filmavimui keliose Rygos, Talino ar Vilniaus gatvėse.

Drąsiausi „Cinevillos“ lankytojai ir patys galėjo dalyvauti kino filmavimo procese. Mūsų vadovas, naudodamasis specialia technika, padėjo šeštokams įsijausti į aktorių darbą, supažindino su kūrybos procesu, jam reikalinga technika. Dovanų gavome filmą, kuriame užfiksuoti bendraklasių vaidybos bandymai. Buvo tikrai smagu.

Vėliau aplankėme Rygos zoologijos sodą. Čia gyvena daugiau nei 405 gyvūnų rūšys. Sužinojome, kad daugiau kaip 40 šių rūšių įtrauktos į Raudonąją knygą. O iš viso amžinai žaliuojančių pušų paunksmėje įkurdinta daugiau kaip 3500 gyvūnų, kurių skaičius kasmet didėja. Mokinius sudomino šita įvairovė, nes kiekvienas galėjo stebėti tuos gyvūnus, kurie jam atrodė įdomūs, patrauklūs. Nuobodžiauti neleido ilgakaklės žirafos, tigras, zebrai, kerintis vabzdžių pasaulis, rūpestingai jauniklius prižiūrinčios beždžionės, paukščių įvairovė ir kt. Norint viską apžiūrėti, tam reikia skirti daugiau negu tris valandas.

Na, o vakarop su gidu pasivaikščiojome po Rygos senamiestį, kuris įtrauktas į UNESCO saugomų objektų sąrašą. Keliautojai dažnai Rygą vadina gyvu muziejumi prie Dauguvos upės. Pasigrožėjome Melngalvių rūmais, pastatytais 1334 metais, tačiau vėliau nemažai kartų rekonstruotais.

Rūmai, kurie iš pradžių vadinti Naujaisiais, pastatyti kaip įvairių susitikimų ir iškilmių vieta Rygoje. Gidas atkreipė mūsų dėmesį į Laisves paminklą, matomą iš senamiesčio. 42 metrų aukščio statinys atidengtas 1935 metais. Viršutinė paminklo dalis siaurėdama pereina į 19 metrų aukščio obeliską, kurio viršūnėje yra 9 metrų iš vario pagaminta Laisvės statula – mergina, laikanti tris aukso žvaigždes. Sužinojome, kad šis paminklas yra Latvijos valstybingumo, vienybės ir nepriklausomybės simbolis.

Namo grįžome pavargę, bet pilni įspūdžių, laukiantys kitų įdomių pažintinių kelionių.