Pradinis Kultūra Įdomi ir smagi išvyka į Anykščius

Įdomi ir smagi išvyka į Anykščius

2023-09-09 d., vykdydami projektą „Buvimas kartu džiugina“, LPS „Bočiai“ Ukmergės klubo „Viltis“ nariai lankėsi Anykščiuose. Su gide vaikščiojome po senamiestį, miesto centrą. Klausėmės miesto istorijos, pasakojimų apie žymių žmonių gyvenimą, apžiūrėjome šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčios teritoriją, vidaus įrengimą, iš apžvalgos bokšto grožėjomės Anykščių panorama.

Įdomiai praleidome laiką Šeimyniškėlių (Vorutos) piliakalnio istoriniame komplekse. Šeimyniškėliai yra vienintelis Lietuvoje visiškai ištyrinėtas piliakalnis. Tikrai įrodyta, kad čia XIII a. stovėjo medinė pilis, kuri saugojo šiaurinį Lietuvos valstybės pasienį. Istorikai vis dar svarsto, kur iš tikrųjų galėjo būti Mindaugo pilis. 1251 m. Vorutos pilyje Mindaugas, remiamas Livonijos Ordino, apsigynė nuo savo konkurento Tautvilo puolimo. O anykštėnai, kaip su jumoru pasakojo istorinio komplekso gidė, turėjo tiek įžūlumo, kad paskelbė, jog Vorutos pilis tikrai buvusi ant Šeimyniškėlių piliakalnio. Klausėmės įdomaus pasakojimo apie pilies kūrimąsi, jos statybų sunkumus, žiūrėjome animacinį filmuką „Kaip Voruta radosi“. Čia įrengtas viduramžių pilies kiemas. Visiems patiko aktyvi veikla. Buvome pamokyti, kaip galima išmėginti akies taiklumą ir rankų stiprumą šaudant iš lankų į šiaudų ritinius, mėtant ietį, lankus į taikinį. Su malonumu žaidėme anksčiau nematytus stalo žaidimus. Matavomės grandininius šarvus, apsauginius galvos apdangalus, mojavome kalavijais, mėginome pajausti pilies gynėjų dvasią. Buvo tikrai smagu.

Angelų muziejuje – Sakralinio meno centre apžiūrėjome nuolatinę ekspozociją, dailininkės Rūtos Eidukaitytės tapybos parodą „Apie Ėko“, išklausėme pasakojimų apie Angelų muziejaus įkūrimą, kunigo Alberto Talačkos indėlį. Išgirdome istorijas apie dovanotus muziejui angelus, tyliai išsakėme pageidavimus į norus pildančio angelo ausį.

Prisimindami Dariaus ir Girėno skrydžio jubiliejų pabuvome prie Puntuko akmens.

Grįžome namo patenkinti išvyka, nes visos kelionės metu buvo puikus oras, daug pamatėme ir sužinojome, mus lydėjo gera nuotaika, šiltas ir malonus tarpusavio bendravimas.