Pradinis Gyvenimas Keliavome po Anykščių kraštą

Keliavome po Anykščių kraštą

LPS „Bočiai“ Ukmergės klubo „Viltis“ nariai rugpjūčio 11 dieną praleido išvykoje po Anykščių rajoną, miestą. Nors visi esame, ir ne kartą, buvę Anykščiuose ir jo apylinkėse, tačiau vis atrandame ką nors nauja ir neišbandyta. Kadangi vykdome sveikatinimo projektą „Sveikatos raktas – tavo rankose!“, tai pirmiausia vykome į Anykščių šilelio ekologišką basų kojų taką Puntuko kaime.

Kaip reklamoje rašo tako rengėjai, 1,200 km. takas yra sveikatinimo ir atsipalaidavimo priemonė gryname ore. Dauguma iš mūsų žinome, kad vaikščiojimas basomis stiprina imuninę sistemą, padeda atsipalaiduoti bei masažuoja pėdose esančias nervines organizmo zonas, kurias spaudžiant ar liečiant tiesiogiai veikiami mūsų organai. Pėdų masažas padeda kovoti su kasdieniu stresu, įtampa, šalina nuovargį, gerina miegą ir teigiamai veikia visą organizmą.

Rengėjai informuoja, kad tai ne tik basų kojų, bet kartu ir pažintinis takas, kuriame yra informaciniai stendai apie augaliją ir gyvūniją. Yra take ir keletas stendų su Antano Baranausko poema „Anykščių šilelis“.

Palikę avalynę pradėjome eiti taku, kuris pradžioje pamalonino pėdas smėliuku, tačiau tuoj pat prasidėjo dideli akmenys ir akmenėliai, aštroka skalda, išilgai ir skersai suguldyti pagaliai, stačiai ir gulsčiai į žemę įkastos kaladės, medžio drožlės, kankorėžiai… Kojoms pailsinti yra lentų takas ar smėlio tarpai. Kas neišlaikė ištisai tokių aštrių pojūčių, galėjo nulipti nuo tako ir eiti šalia. Neišdrįsome įlipti į juoduojantį pelkės dumblą. Raudonų plytų skalda take turi savo istoriją. Antrojo pasaulinio karo metais vokiečiai subombardavo Puntuko kaimą, palikdami jame tik vieną namą. Šis takas yra grįstas vieno iš sugriautų namų plytomis. Ėjimas išilgai suklotais pagaliais, retokai išdėstytomis kaladėmis ne tik treniravo pusiausvyrą, bet ir vargino kojas. Teko pailsėti prie vandens įrengtose aikštelėse, prisėsti ant pakelyje pastatytų kaladžių. Tako pabaigoje guli granito plokštės su iškaltomis natūralaus dydžio meškos, vilko, briedžio, lapės, lūšies pėdomis. Nusiplovėme kojas įrengtuose upės vandens dušuose. Pasidžiaugėme, kad gerai mus nuteikė nauji potyriai, pasimėgavome šviežio oro kvapais.

Kita mūsų lankyta vieta – Lajų takas. Pradėję nuo Puntuko akmens laiptais pamažu pakilome iki 21 metro ties medžių laja. Tako pabaigoje į apžvalgos bokštą pakilome dar 35 m.

Anykščiuose 186 laiptelius kilome į Šv. Apaštalo evangelisto Mato bažnyčios apžvalgos bokštą.

Tyrimais įrodyta, kad laipiojimas gali pagerinti širdies ir plaučių veiklą, pažinimo procesus. Laipiojant juda kaulai ir viso kūno raumenys, mažėja kaulų nykimo rizika, griaučių raumenų judėjimas turi įtakos cukraus kiekio kraujyje reguliavimui. Mūsų turimomis sąlygomis tai būtų laipiojimas namo laiptais iki 15-20 minučių per dieną.

Pasaulio sveikatos organizacija skelbia, kad „Sveikata yra visapusė fizinė, dvasinė ir socialinė gerovė, o ne tik ligų ar negalių nebuvimas“, todėl ekskursijos metu stengėmės praturtinti ir savo dvasinį pasaulį, patirti daugiau gerų emocijų. Aplankėme Anykščių Angelų muziejų, Šv. Apaštalo evangelisto Mato bažnyčią, dailės parodą ir COSMOS Paukščių taką Anykščių meno inkubatoriuje. Daug emocijų patyrėme Apverstame name.

Grįždami namo nutarėme, kad dieną praleidome tikrai įdomiai, prasmingai, kad turėtume kasdien rūpintis savo sveikata patys.