Pradinis Verslas Verslo naujienos Geros žinios vairuotojams: įkrauti elektromobilius bus paprasčiau

Geros žinios vairuotojams: įkrauti elektromobilius bus paprasčiau

0

Šalyje augant elektromobilių skaičiui, viešojo įkrovimo stotelių operatoriai ieško galimybių, kaip jų keliones padaryti kuo patogesnėmis. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ spartina elektromobilių įkrovimo procesą, kuris leis įkrovimo sesiją pradėti neatliekant papildomų veiksmų, užteks prijungti laidą prie elektromobilio.

Iki šiol vairuotojai sesiją turėjo inicijuoti patys, naudodamiesi mobiliąja programėle ar atsiskaitymo kortele. Dabar viskas vyks automatiškai: įkroviklis iškart atpažins laidu prijungtą transporto priemonę ir įkrovimo sesija prasidės automatiškai. Vairuotojui tereikia elektromobilį iš anksto užregistruoti asmeniniame mobiliosios programėlės profilyje.

„Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo plėtras vadovas Tomas Žilionis sako, kad ši galimybė – laukta elektromobilių vairuotojų. Tokiu būdu įkrovimo stotelėmis naudotis bus patogiau, o naujovė, tikimasi, vairuotojų patirtis ženkliai pagerins.

„Skirtingų operatorių stotelėse galioja skirtingos taisyklės. Pastebime, kad klientus tai neretai klaidina ir gana dažnai kyla klausimas – kaip teisingai pradėti įkrovimo sesiją. Dabar viskas bus ženkliai paprasčiau, procesas taps panašesnis į tradicinių automatinių degalinių veiksmų grandinę, norint pasipildyti transporto priemonę kuru“, – sako T. Žilionis.

Anot jo, šis funkcionalumas bus prieinamas visose 47 kW ir didesnės galios įkrovimo stotelėse. Visgi, ar pavyks šiuo būdu įkrauti elektromobilį – priklauso ir nuo elektromobilio specifikacijų. „Volkswagen“, „Skoda“, „Audi“, „Nissan“, „Mitsubishi“, „Peugeot“ markės elektromobiliams ši funkcija kol kas nepritaikyta.

„Ieškome galimų sprendimo būdų visų markių elektromobilių vairuotojams. Tikimės, kad bendradarbiaudami su įkrovimo stotelių gamintojais rasime sprendimą, kuriuo kelionių kokybė pagerės visų markių vairuotojams be išimties“, – tikina „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo plėtros vadovas.

„Enefit“ įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje jau perkopė 300.

Konkurencija virsta palankiomis kainomis

T. Žilionis sako, kad nemažai žmonių vis dar nesiryžta pereiti prie ekologiškų transporto priemonių, kadangi vadovaujasi dviem klaidingais mitais.

„Ypač tie vairuotojai, kurie neturi galimybės įkrovimo stotelės įsirengti namuose, dažnai galvoja, kad elektromobilis apsunkins jų kasdienybę, kadangi nuolat reikės ieškoti, kur į įkrauti ir gaišti laiką laukiant, kol energijos atsargos bus papildytos. Taip pat neretai manoma, kad elektra viešojo įkrovimo stotelėse yra brangi, todėl elektromobilis netenka ekonominio pranašumo, palyginti su modeliais, turinčiais vidaus degimo variklius. Tačiau abu šie įsitikinimai nėra teisingi, tiesą sakant, šiandien krauti transporto priemonę viešoje stotelėje gali būti pigiau nei namuose“, – sako T. Žilionis.

Jis pažymi, kad gatvėse ir keliuose daugėjant elektromobilių, aštrėja ir įkrovimo infrastruktūros vystytojų konkurencija, verčianti ieškoti būdų, kaip pasiūlyti kuo palankesnes kainas. To rezultatas – net iki 50 proc. siekiančios nuolaidos. Praktiškai tai reiškia, kad 22 kW galios stotelėse įkrovimas gali kainuoti vos 15 ct/kWh, pasirinkus energijos atsargas greičiausiai pildančias 320 kW galios stoteles reikėtų mokėti 24,5 ct/kWh. Tuo metu su kainomis biržoje susietus elektros tiekimo planus turintiems vartotojams, įkraunantiems elektromobilius namuose, rugpjūtį tai vidutiniškai kainavo 21,59 ct/kWh.

„Populiariausi elektromobilių modeliai turi maždaug 80 kWh talpos baterijas. Tad pasinaudojus akcijomis, tokį elektromobilį nuo 0 iki 100 proc. pigiausiose 22 kW galios viešose stotelėse kainuotų apie 12 eurų, greitojo įkrovimo stotelėse – apie 19,6 euro, o namuose – apie 17 eurų. Taigi akivaizdu, kad elektros kainos kriterijus nebėra priežastis nesirinkti elektromobilio“, – situaciją rinkoje analizuoja T. Žilionis.

Tai, jog elektromobiliai ekonomiškumu smarkiai pranoksta tradicines transporto priemones patvirtina ir Lietuvos energetikos agentūros duomenys. Antrąjį šių metų ketvirtį nuvažiuoti 100 kilometrų elektromobiliu vidutiniškai kainavo 4,99 euro, kai dyzeliniu automobiliu – 7,95 euro, o benzininiu – 9,18 euro.

Apie „Enefit“:

„Enefit“ – žaliųjų energijos sprendimų bendrovė, siūlanti platų spektrą paslaugų ir priemonių – nuo žaliosios elektros energijos tiekimo iki sumanaus energijos kaupiklių valdymo – padedančių efektyviai ir išmaniai atliepti individualius elektros energijos poreikius. Bendrovės siekis – klientams sukurti žaliąją ekosistemą, kurioje skirtingi žalieji sprendimai galėtų veikti sinergijos principu.

Lietuvoje bendrovė veiklą pradėjo 2007 m. ir šiuo metu užima antrą vietą rinkoje pagal klientams tiekiamą elektros energijos kiekį. Bendrovė priklauso didžiausiai Baltijos šalių elektros gamybos ir prekybos įmonių grupei „Eesti Energia“. Grupės įmonės veikia Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Lenkijoje bei Suomijoje. Baltijos šalyse ir Lenkijoje vystomas viešasis „Enefit Volt“ elektromobilių įkrovimo tinklas šiuo metu užimą antrą vietą pagal klientams prieinamų įkrovimo stotelių skaičių.

Enefit inf.

Atsakyti:

Prašome įrašyti komentarą
Prašome įvesti vardą čia