Pradinis Verslas Rėmėjų medžiaga Vartotojo istorijos skaidymas – kam tai reikalinga ir kaip tai veikia?

Vartotojo istorijos skaidymas – kam tai reikalinga ir kaip tai veikia?

741
0
Asociatyvi pexels.com nuotrauka

Vartotojo istorijos (angl. user stories) kuriamos Agile metodikoje kaip mažiausias jos sistemos vienetas. Jos kuriamos siekiant išreikšti programinės įrangos naudotojo požiūrį. Tai bendra programinės įrangos funkcijos apžvalga, parašyta iš naudotojo perspektyvos. Ji padeda kūrėjams suprasti, kaip funkcija suteiks vertę klientui. Tai trumpi, paprasti sakiniai, kuriuos gali pasakyti potencialus naudotojas, pabrėždamas pageidaujamą funkcijos rezultatą. Vartotojo istorijos gali būti naudojamos komandos darbo eigai tobulinti. Na, o dabar, kuomet žinote, kas yra vartotojų istorijos, galime smulkmeniškiau panagrinėti šią temą.

Kodėl vartotojo istorijos yra svarbios?

  1. Sukuriama didžiausia vertė

Naudotojų istorijos padeda komandai sutelkti dėmesį į mažus ir neatidėliotinus kliento poreikius. Tai labai padeda užtikrinant ankstyvą grąžą, sumažinant organizacijos investicijas ir gerokai padidinant investicijų grąžą.

  1. Leidžia lengviau bendradarbiauti

Turėdamos aiškų supratimą, ką reikia padaryti, komandos gali dirbti kartu, kad pateiktų kūrybiškus ir novatoriškus sprendimus, atitinkančius kliento poreikius.

  1. Priartina vartotojus

Kad suprastų naudotoją, komanda gali tiesiogiai su juo bendrauti, suprasti jo požiūrį, problemas, su kuriomis susiduria, galimybes ir kitus dalykus, kuriuos reikia spręsti.

  1. Projekto sudedamoji dalis

Palengvina produkto funkcijų papildymą ar pašalinimą.

  1. Didina skaidrumą

Indekso kortelės, užrašų lapeliai, ant kurių užrašytos naudotojų istorijos, yra matomi visiems. Tai leidžia lengviau suprasti, bendradarbiauti ir greitai priimti sprendimus.

Vartotojo istorijos yra Agile kūrimo pagrindas. Komanda paima naudotojų istorijas ir, remdamasi jų įgyvendinimu, kuria produkto funkcijas. Deja, naudotojų istorijas sunku iš karto parašyti tinkamai.. Produkto šeimininkas (arba kitas už produkto vystymą atsakingas asmuo) turi išmokti kurti naudotojų istorijas, atitinkančias komandos poreikius. Šiai, ir daugeliui kitų svarbių Agile kompetencijų įgijimui ir jų ugdymui gali padėti  Certified Scrum Product Owner mokymai. Pasirinkę kokybiškus mokymus, negaišite laiko valandų valandas ieškodami informacijos internete, o jau greitai galėsite demonstruoti žinias ir supratimą apie Scrum, produkto šeimininko vaidmenį ir gebėjimą taikyti šias žinias realiose situacijose.

Vartotojo istorijos skaidymas

Prieš pradėdami nagrinėti istorijos skaidymo ypatumus, trumpai apžvelkime, kokia yra kokybiška  istoriją. Vieną iš kokybės kriterijų rinkinį įkūnija akronimas INVEST, kuris  apima sąvokas, kurios sudaro gerą naudotojo istoriją:

  • Independent – Agile aplinkoje naudotojų istorijos turėtų išlikti kiek įmanoma nepriklausomos viena nuo kitos;
  • Negotiable – vartotojo istorijos turėtų skatinti klientų ir kūrėjų bendradarbiavimą. Jos nėra nekeičiamos sutartys ir prireikus turėtų būti galima jas koreguoti;
  • Valuable – pagrindinis Agile naudotojo istorijos prioritetas – parodyti, kokią vertę funkcija suteikia naudotojui. Jei rašydama naudotojo istoriją komanda negali rasti jokios funkcijos vertės, ji turėtų apsvarstyti, ar funkcija yra reikalinga;
  • Estimable – kūrėjai turi tiksliai žinoti, kas susiję su funkcijos kūrimu. Vartotojo istorijos turėtų būti aiškiai apibrėžtos ir suprantamos kūrėjams, kad jas būtų galima suskirstyti į atskiras užduotis ir veiksmingai planuoti;
  • Small – vartotojo istorijos neturėtų būti ilgi, pernelyg išsamūs dokumentai. Jie turi būti trumpi, glausti ir lengvai suprantami. Jos neturėtų būti tokios didelės, kad taptų neįmanoma jas suplanuoti, ir, kaip taisyklė, turėtų būti pasiekiamos per 40 darbo valandų;
  • Testable – vartotojo istorijos turėtų būti testuojamos, kad būtų galima patikrinti, ar jos yra užbaigtos. Į jas turėtų būti įtraukti aiškūs, įgyvendinami kriterijai.

Kodėl reikia skaidyti naudotojo istorijas?

Nors naudotojų istorijų skaidymas gali atrodyti nuobodus arba sudėtingas procesas, tačiau tai yra svarbi užduotis, kurią Agile komandos atlieka dėl kelių priežasčių, tokių kaip:

  • Komanda išvengia perkrovos, nes išskaido naudotojo istorijas į mažesnius, lengviau valdomas užduotis ;
  • Vartotojų istorijų skaidymas leidžia komandoms dažniau ir anksčiau pateikti vertę vartotojams;
  • Vartotojų istorijų skaidymas perkelia dėmesį nuo kūrimo sluoksnių į vartotojo patirtį;
  • Skirstydama naudotojų istorijas komanda turi nustatyti prioritetus, susijusius su didžiausią vertę turinčiais naudotojų tikslais ir funkcijomis.

Vertikalusis ir horizontalusis skaidymas

Yra du įprasti būdai dalyti naudotojo istorijas: vertikaliai arba horizontaliai. Horizontalusis naudotojo istorijų skaidymas padalina elementą architektūrinių komponentų lygmeniu. Pavyzdys: naudotojo istorijų skaidymas pagal priekinę vartotojo sąsają, naudotojo istorijų skaidymas pagal duomenų bazes arba naudotojo istorijų skaidymas pagal galines paslaugas.

Tuo tarpu skaidant naudotojo istorijas pagal vertikalųjį pjūvį sukuriama veikianti, įrodoma, verslo vertę kurianti programinė įranga. Todėl rekomenduojama naudotojų istorijas skaidyti vertikaliai, kad sumažėtų priklausomybių ir pagerėtų komandos gebėjimas kiekviename sprinte pateikti potencialiai galimą pristatyti produkto prieaugį.

Dirbdama su nedidelėmis naudotojų istorijomis, kurioms suteiktas prioritetas, komanda gali dažnai gauti vertės ir aukštos kokybės grįžtamąjį ryšį. Daugeliui komandų sunku suskaidyti dideles naudotojų istorijas ir funkcijas į geras mažas istorijas. Vietoj to, kad galiausiai gautų mažus vertikalius architektūros pjūvius, jos gauna istorijas, kurios labiau primena užduotis ar architektūros komponentus, ir nepatiria vertės ar grįžtamojo ryšio, kurį turėtų suteikti mažos istorijos.

Laimei, istorijų skaidymas yra įgūdis, kurio galima išmokti per palyginti trumpą laiką. Yra daug komandų, kurios nuo sunkumų pereina prie sklandaus istorijų skaidymo vos per porą valandų praktikos ir naudodamos keletą paprastų įrankių. Sprinto planavimo metu taip pat galite suprasti, kad reikia atskirti arba sujungti istorijas. Tam tikrais atvejais tai gali būti labiau meno kūrinys nei mokslas, tad netgi asmeninio kūrybiškumo ugdymas  šioje srityje gali padėti pasiekti geriausių rezultatų.

Praktika – raktas į sėkmę

Kuo daugiau praktikuositės, tuo natūralesnis ir intuityvesnis taps istorijos skaidymas. To negalima išmokti per vieną dieną ir rytoj tapti ekspertu. Net ir tie, kurie vartotojų istorijas rašo jau daugybę metų, vis dar atranda ir išmoksta naujų jų skaidymo būdų. Turint tam tikrą žinių bagažą šioje srityje, naudojant patikimus ir patikrintus įrankius, vieningai sutelktą komandą, galima pasiekti itin gerų rezultatų.

 

Atsakyti:

Prašome įrašyti komentarą
Prašome įvesti vardą čia