Neagresijos reikia mokytis

    1017
    0

    CAM00944

    Dabarties iššūkiai skatina moksleivius ugdytis, gilinti žinias, lavintis įgūdžius  įvairiose alternatyviose programose, projektuose ir veiklose.

    Mūsų ,,Šilo“ pagrindinės mokyklos 6a klasės mokiniai klasės auklėtojos Jolitos Miškinienės iniciatyva jau antrus metus dalyvauja Neagresijos programoje moksleiviams. Šios programos rengėjai ir vykdytojai yra Baltijos Gyvenimo meno labdaros ir paramos fondas kartu su Tarptautine Žmoniškųjų vertybių asociacija. Programa, skirta 8–15 metų vaikams ir paaugliams, sėkmingai taikoma daugiau kaip 150 šalių.  Šios programos tikslas yra suteikti teorinių žinių ir praktinių įgūdžių, padedančių įveikti stresą, sumažinti įniršį, pyktį ir įtampą bei puoselėti žmogiškąsias vertybes mokykloje. Kai sumažėja stresas, agresija, vaikai patiria saugumo, bendrumo jausmą, ima labiau suvokti bendravimo, pasitikėjimo savimi ir kitais, atsakomybės, dalijimosi vertę.

    Programa tęsėsi tris dienas po dvi valandas, dar vyko veikla, po savaitės,  gruodžio 3 dieną dar bus valandos trukmės užsiėmimas, o tolimesni susitikimai vyks kas antrą savaitę bent pusę metų. Pastarieji užsiėmimai bendru sutarimu vyks per etikos pamokas.

    CAM00931

    Programos užsiėmimus vedė specialų pasirengimą turintys savanoriai Rūta Stašelytė ir Vytautas Tamošiūnas, beje, baigęs mūsų mokyklą.

    Mane, kaip žmogų ir šių mokinių etikos mokytoją, labai sudomino ši programa, dalyvavau kaip stebėtoja, kartais įsijungdavau į veiklą.

    Užsiėmimai vyko aktų salėje, neformalioje aplinkoje, vaikai  ir vedėjai buvo arba basi, arba tik su kojinaitėmis, daugelis pokalbių, kitokios veiklos vyko susėdus ratu ant kėdžių arba grindų…

    CAM00954

    Užsiėmimų metu mokiniai ne tik įgijo teorinių žinių, kurias įsisavino pokalbio, aiškinimosi būdu, bet ir lavinosi praktinius įgūdžius per didaktinio pobūdžio žaidimus, meditacijos, kvėpavimo ir juoko terapijos pratybas. Buvo kalbamasi ir atliekami pratimai, kaip pasisemti teigiamos energijos, kaip nusiteikti pozityviai, sužadinti proto aiškumą, įsisąmoninti išsikeltą tikslą… Žaidžiant didaktinius judriuosius žaidimus ,,Vilkas ir avys“, ,,Gaisras kalnuose“ ir kt., ypač buvo skatinama komandinė veikla, gebėjimas susitarti, veikti ir tikslo siekti bendrai… Labai svarbu, kad vaikai turėjo galimybę ir mokėsi aptarti savo potyrius ir pojūčius, pajusti empatiją, dalintis mintimis apie tai, kaip jautėsi, ko išmoko, ką ir kaip galėtų pritaikyti įvairiose savo gyvenimo situacijose. Įdomu pastebėti, kad vaikai visose veiklose dalyvavo labai geranoriškai ir aktyviai, įsijungė net ir nedrąsūs, tylesnieji. Po kiekvienos dienos užsiėmimo siūlyta atlikti tam tikrus namų darbus. Buvo įdomu stebėti, kaip mokiniai dalijosi patirtimi apie savo namų darbus, – gerti pakankamai vandens, atlikti išmoktus kvėpavimo pratimus, sakyti kitiems gerus žodžius ir pagyrimus, atlikti nors ir mažus, bet gerus darbelius…

    Vesdama 5a, o dabar jau 6a klasei etikos pamokas, pastebėjau, kad dauguma tai kultūringi, geranoriški, bendradarbiaujantys, pozityvūs, aktyvūs, kūrybingi vaikai. Tam tikra prasme galime džiaugtis tinkamai auklėjančiais tėveliais, klasės vadovės ir kitų mokytojų pastangomis, pačių vaikų nuostatomis, bet, manau, teigiamą poveikį šios klasės mokiniams daro ir aktyvus dalyvavimas netradicinėje veikloje – Neagresijos programoje.

    Dalyvaudama šioje programoje kaip asmuo patyriau malonių ir įdomių įspūdžių, kaip etikos mokytoja gavau vertingų praktinės veiklos pavyzdžių, kuriuos galėsiu pritaikyti savo darbe su kitų klasių mokiniais.

    Etikos mokytoja Danutė Jakiūnienė

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia