Kvalifikacijos kėlimas nykštukinėje Maltoje

    1014
    0

    20111205162356 Malta Oct Nov 2011 285

    Kokias naujoves taiko anglų kalbos mokytojai, galima sužinoti aplankius lietuviams dar gana egzotišką šalį – Maltą.

    Spalio 24 – lapkričio 4 dienomis teko dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo kursuose Maltoje, St. Julians mieste. Comenius kvalifikacijos tobulinimo paprogramė yra Mokymosi visą gyvenimą programos dalis, o šią programą Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Pasiryžusi užpildyti paraišką kvalifikacijos tobulinimo paprogramėje ir pasirinkusi stažuotę apie anglų kalbos mokymo metodikas „Methodology: re-visited, re-vitalised and re-energised“ nykštukinėje šalyje, nelabai tikėjau savo sėkme. Vis dėlto finansavimą savo pasirinktiems kursams laimėjau.

    Užpildžiusi visus reikiamus dokumentus ir nusipirkusi lėktuvo bilietus, su nekantrumu laukiau išvykimo dienos. Stabtelėjusi Europos Sąjungos širdyje Briuselyje, vėlai vakare atskridau į Maltą.

    Buvau apgyvendinta šeimoje ir tikėjausi tokiu būdu geriau pažinti Maltą, jos kultūrą ir žmones. Deja, greitai supratau, kad šeima nelabai domisi savo namuose apgyvendinamais žmonėmis. Kitoms kolegėms itin pasisekė, nes kas vakarą garuodavo maltietiški valgiai. 

    Kursai vyko Executive Training Institute. Sužinojome daug naudingų dalykų: kaip geriausiai naudoti įvairius tinklalapius, „wiki“ ir „blogus“ anglų kalbos pamokose, kodėl naudinga atgaivinti diktavimą ir diktantus, geresniam kalbos įsisavinimui pasitelkti projektus, istorijas, dramą ir inscenizavimą. Pamatėme, kad kalbos pamokose galimas netgi įvairių ilgių ir spalvų lazdelių panaudojimas bei dar daugybė kitų dalykų. Temų spektras buvo gana įvairus, o laiko į jas įsigilinti ne tiek jau ir daug.

    Kursuose dalyvavo kolegė iš Jurbarko bei kolegės iš Lenkijos, Švedijos, Danijos, Estijos ir gausiausias būrys mokytojų iš Vokietijos. Dalyvavo ne tik Comenius, bet ir Grundtvig programų dalyvės, t.y., ne tik mokyklose dirbančios, bet ir suaugusiesiems dėstančios mokytojos.

    Gautos žinios buvo naudingos ne tik anglų kalbą mokantiems – estų kalbos mokytoja pasakojo, kad gautą medžiagą bandys panaudoti estų kalbos pamokose. Kursuose gali dalyvauti tiek anglų kalbos, tiek ir kitų kalbų mokytojos, turinčios anglų kalbos pagrindus. Beje, Comenius kvalifikacijos tobulinimo programoje teikiant paraišką galima gauti finansavimą anglų kalbos kursams, norint geriau pasiruošti dalyvavimui kvalifikacijos tobulinimo kursuose.

    Užsiėmimuose nebuvo apsiribojama vien dėstoma medžiaga, daugumą dalykų išbandydavome savo kailiu dirbdamos grupėse arba dviese, kad suprastume, kaip tai veikia ir kokį poveikį turi kalbos mokymo procesui. Taip pat dalindavomės savo patirtimi bei žiniomis, jei panašius dalykus naudojame savo pamokose. Kalbėdavome ir apie problemas, su kuriomis susiduriame mokykloje. Pasirodo, ir kitose šalyse mokytojos sprendžia tokius sunkumus, kaip mokinių nenoras mokytis ir motyvacijos stoka. Nustebino tai, kad vokietės ne visada gali klasėse naudoti kompiuterį bei internetą, nes ne visi kabinetai yra aprūpinti kompiuteriais. Norėdamos pamokoje panaudoti medžiagą iš interneto, turi iš anksto užsisakyti kompiuterių klasę.

     Sužavėjo kolegė iš Estijos, dirbanti dvikalbėje mokykloje, kurioje visos klasės aprūpintos naujausiomis technologijomis, o vaikai, negalintys atvykti į pamokas, jose dalyvauja kompiuterio ir interneto pagalba.

    Mūsų užsiėmimai trukdavo nuo 9 iki 14.30 val., po jų dažniausiai vykdavome į ekskursijas po įžymias Maltos vietas ir miestus. Pasirodo, Maltoje yra iš didžiulių akmens luitų suręstos šventyklos, daug senesnės už Stonhenge‘o akmenis, esančius Anglijoje. Sužavėjo sostinė Valetta ir kiti miestai, kuriuose matėme įspūdingas bažnyčias. Malta yra katalikiškas kraštas ir žmonės dažnai eina į bažnyčią. Ši šalis ilgą laiką buvo britų kolonija, todėl ten iki šiol eismas vyksta kairiąja puse. Nors maltiečiai turi savo kalbą, bet beveik visi kalba angliškai. Kadangi Malta yra netoli Afrikos žemyno, maltiečių kalbai daug įtakos turi arabų kalba, tačiau rašoma lotynų rašmenimis. Beje, labai jautėsi, kad Malta yra nykštukinė valstybė, nes joje beveik nėra atvirų erdvių, iki pat jūros kranto stūkso pastatai. Nustebino ir gausybė kranų bei tebevykstančių statybų, nors, atrodytų, nebėra kur statyti naujų pastatų. Teko iš vietinių girdėti nusiskundimų, kad griaunami senoviniai pastatai ir vietoj jų statomi nauji, modernūs, bet nelabai prie aplinkos derantys pastatai.

    Dalyvavimas Comenius kvalifikacijos tobulinimo programoje ir išvykimas į kursus Maltoje buvo naudingas, nes gavau galimybę pažinti mažai žinomą šalį, išgirsti dar negirdėtą anglų kalbos tartį, užmegzti naujų pažinčių su kolegėmis iš Europos, taip nutiesiant kelius bendradarbiavimui tarp mokyklų ateityje.

    Mokosi ne tik mokytojai – lietuvių laukė maloni staigmena, kai toje pačioje mokykloje išvydome ir susipažinome su anglų kalbos pasitobulinti atvykusiu Europos Parlamento nariu Viktoru Uspaskichu.

     

    Siesikų vidurinės mokyklos anglų kalbos mokytoja Inga Panavaitė-Gailiušienė
    Birgit Bergmann nuotrauka

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia