Kaip internetas gali padėti Ukmergės verslui

    1105
    0

    internetas

    Bet kokiam verslui plėstis yra svarbūs du dalykai – patogus susisiekimas ir regioninio arba respublikinio lygio paslaugos. Ukmergės verslui šie abu dalykai yra ne tik kad svarbūs, bet ir palankūs. Norime pasidalinti savo mintimis, kodėl ir kaip gali klestėti smulkusis ir vidutinis verslas šiame Aukštaitijos mieste.

    Keliai ir šunkeliai

    Jei iš miesto niekur nenusukant galima pasiekti kitus miestus – toks miestas yra laikomas patogioje vietoje geografiškai. Ukmergė tokia ir yra, nes iš jos per valandą ar pusvalandį galima pasiekti Jonavą, Uteną, Molėtus, Panevėžį, Širvintas ir sostinę Vilnių. Verslo keliai turėtų vesti irgi į šiuos miestus, nes juos nesunku pasiekti, bet kada galima nuvykti į susitikimus su kitais verslininkais, prižiūrėti atstovybes ir biurus kituose miestuose nėra taip pat labai sudėtinga.

    Aišku, galima pasiekti ir Kauną bei Klaipėdą, tačiau reiktų gerokai pasvarstyti ar pirminiuose plėtros etapuose verslas sugebės konkuruoti su pajėgiomis Žemaitijos įmonėmis, užsiimančiomis panašia veikla.

    Internetas keičia verslo procesus

    Dažnai lokalus verslas įsivaizduojamas kaip biuras ar gamybinės patalpos, į kurias užeina klientai, derasi su pardavėjais kol kažką užsako, nesvarbu, ar prekiaujama vaikiškais rūbeliais, ar rankų darbo mediniais baldais. Regioninio lygio verslas, deja, ne visur turi savo biurus, todėl klientus aptarnauti tenka per atstumą. Geriausia tai padaryti internetu. Aišku, tada reikia ir prisitraukti klientus internetu.

    Kaip tai padaryti? Keletas pagrindinių žingsnių:

    1.    Interneto puslapis yra būtinas. Jame reikia pateikti kuo išsamesnės informacijos klientui, kad vadybininkui liktų tik užbaigti pardavimo procesą ir vykdyti užsakymą, o ne užsiimti klientų paieška. Interneto puslapį susikurti nėra itin sudėtinga. Verslo pradžioje pakanka vos kelių šimtų litų investicijos į puslapio tekstus ir nemokamą turinio valdymo sistemą. Aišku, gali prireikti kvalifikuotos pagalbos, tačiau visada galima rasti IT administratorių, kuris už tam tikrą mokestį pagelbės ir su puslapiu ir su kitais IT reikalais.
    2.    Interneto puslapio reklama. Jei jau informacija pateikiama internete, ją reikia pareklamuoti, kad klientas geriau ją surastų ir įsimintų. Tai galima padaryti investuojant nedideles sumas į Google AdWords reklamą ir tinkamai optimizuoti paieškos sistemai. Klientai, kurie randa puslapį internete yra tikslinė auditorija, su kuria vadybininkams dirbti kur kas lengviau, nei su neapsisprendusiais žmonėmis „iš gatvės“.
    3.    Bendravimas el. paštu. Įprotis skambinti ir pusvalandį kalbėtis su vadybininku, o paskui nieko nepirkti, nėra labai geras lietuvių bruožas. Geriau jau per minutę parašyti el. laišką ir netrukdyti vadybininko kalbomis apie orą, statybas ir mažas pensijas. Pasistenkite, kad jūsų el. paštą vadybininkas tikrintų ir reaguotų greitai (tai galima padaryti ir išmaniuoju telefonu). Aišku, el. pašto adresas turi būti aiškiai nurodytas ir interneto puslapyje šalia kontaktinio telefono numerio. Be to juk ne visi žmonės darbo metu gali garsiai kalbėti asmeniniais reikalais, tiesiogiai nesusijusiais su jų darbu.
    4.    Investicijos į turinį visada atsiperka. Sukurti vaizdo klipą apie jūsų verslą gali ne tik televizijos operatoriai. Tai galite padaryti ir patys paprasčiausiu filmuojančiu fotoaparatu ar išmaniuoju telefonu. Reikia tik nufilmuotą vaizdelį įdėti į Youtube ir tada pasidalinti juo su visais pažįstamais, įdėti prie paslaugų aprašymo į interneto puslapį. Tokiu būdu yra kuriamas turinys, kuris ne tik reklamuoja jūsų verslą, bet ir prisideda prie jūsų autoriteto augimo. Ukmergėje gal ir ne visi turi pakankamai laiko žiūrėti filmukus, ar skaityti straipsnius apie jūsų veiklą, bet Vilniuje ar Panevėžyje tikrai atsiras žmonių, kurie peržiūrės viską, ką turite ir tada, nusprendę, kad esate savo srities ekspertai ir tikri žinovai, kreipsis į jus, o ne į analogiška veikla užsiimančias įmones. Nesvarbu, kad jos dirba pigiau. Kaina dabar darosi labai reliatyvi, nes žmonėms reikia ir kokybės.
    5.    Bendravimas su klientais. Internetas – puiki terpė bendrauti su savo klientais privačiai ir viešai, kad kiti matytų, jog rūpinatės savo partneriais, pirkėjais ir užsakovais. Tam reikia pasirinkti tinkamus kanalus. Vieni bendrauja interneto forumuose, kiti – Facebooke, treti – per atsiliepimų viešą skyrelį. Bendravimo būdų yra daug, tik reikia palaikyti tinkamą dialogą, nepamiršti klientų net ir tais atvejais, kai jie nėra kažkuo patenkinti. Kai verslas bendrauja su savo klientais, reputacija tik gerėja, o autoritetas auga. Tai svarbūs faktoriai ne tik pardavimams, bet ir prekės ženklo stiprumui.

    Internetas daug nekainuoja. Didelių investicijų nereikia. Galima daug ką bandyti daryti pačiam, su profesionalų pagalba. To nepadarysi su skelbimais laikraščiuose, radijo reklama arba reklama televizijoje. Ten reikia reklamos agentūros ir dar 7 agentūrų ir įmonių, kad viskas gerai veiktų.  Internetui visa tai nėra būtina, todėl reklama internete yra efektyvesnė, nei kitos jos formos tradicinėse žiniasklaidos priemonėse.

    Interneto įrankiai – pagalba kasdieniniam verslui

    Seniau vadybininkai sėdėdavo prie telefono su dideliu užrašų sąsiuviniu, apklijuotu geltonais lapeliais. Dabar vadybininko stalas beveik tuščias – tik kompiuteris, telefonas ir vienas kitas lapelis. Kai kuriems vadybininkams jau net stalo nebereikia. Jie paprasčiausiai dirba ten, kur yra internetas – namie, bibliotekoje, kavinėje, savo automobilyje ir t.t. Toks darbas tapo įmanomas dėl daugybės naudingų interneto įrankių, kurie prieinami laisvai. Tai kalendorius, el. paštas, Skype, Facebookas, Google Docs pamaina Exceliui, įvairios projektų valdymo programos ir CRM’ai, kurie neleidžia užmiršti senų klientų. Visa tai pasiekiama internetu iš bet kurios pasaulio vietos, iš bet kokio įrankio – net naujoviško televizoriaus (Smart TV).

    Galimybės panaudoti internetą verslui plėsti yra beribės. Reikia tik jas tinkamai pritaikyti ir mėgautis efektyvesniu valdymu.

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia