Kainas kelia gerokai prieš euro įvedimą

    1081
    0

    IMG 9685n

    Vilkmerge.lt skaitytoja Regina piktinasi ir vadina neišmintingu rajono politikų priimtą nutarimą didinti autobusų bilietų kainas. Skaitytoja prašo paskelbti „geradėjų“ pavardes, kurių balsais buvo priimtas šis nutarimas. Vilkmerge.lt pradėjus domėtis šiuo politikų žingsniu paaiškėjo, jog kainos keliamos dabar, nes įvedus Lietuvoje eurą, kainų nebus galima didinti.

    „Daug klausimų kyla po paskutiniojo tarybos posėdžio“, – rašoma vilkmerge.lt skaitytojos Reginos laiške.- „Nesuprantu, kodėl reikia didinti autobusų bilietų kainas – kad darbuotojams atlyginimus pakelti, o tai kur autobusų parko direktoriaus bei administracijos įnašas ir pastangos. Surinks daugiau pinigų už pervežimus, bet sąnaudos didės dėl atlyginimo ir Sodros, tai jau čia ne pelno siekimas, o mažinimas. Tada ir pelno mokesčio rajonas gaus mažiau, o savivaldybė turės daugiau dengti už lengvatinius bilietus – ir įlįsti į dar didesnę skolą tam pačiam autobusų parkui. Ot Monkės biznelis, ar ten rajono administracijoje niekas skaičių negaudo… Noriu paprašyti – paskelbkite, prašau sąrašą tarybos narių – kaip balsavo už šį sprendimą – norime žinoti savo „geradėjus”… Kita vertus – pradėsim vaikščioti pėsčiomis, o tada įmonės rentabilumas pasieks…. bus naujieji Vasiukai – kaip pas Ostapą Benderį“, – ironizuoja vilkmerge.lt siųstame laiške ponia Regina.

    UAB „Ukmergės autobusų parkas“ direktoriaus Alfonso Prabišo aiškinamajame rašte rajono Tarybai rašoma, kad paskutinį kartą keleivių vežimo reguliaraus susisiekimo maršrutais tarifai buvo didinti 2009 metų pradžioje. Per tą laiką ekonominė situacija Lietuvoje, rajone ir autobusų parke keitėsi. Didėjo išlaidos transporto priemonių remontui, padangoms, kilo minimalus atlyginimas, ryškėjo ekonominės krizės padariniai. Dėl brangusių degalų žymiai išaugo vežimo sąnaudos. Lyginant 2009 m. su 2013 m. jos padidėjo 32,5% ir sudaro 23% visų pervežimo sąnaudų. Dėl minimalios algos didėjimo buvo didinami atlyginimai aptarnaujančiam personalui ir vairuotojams – konduktoriams. 2013 m. vidutinis vairuotojų – atlyginimas (bruto) siekia tik 2002 Lt. Atsižvelgiant į vairuotojų darbo specifiką, jo sudėtingumą ir atsakingumą, tai nėra pakankamai motyvuotas atlyginimas geram darbuotojų kontingentui suburti ir palaikyti, todėl reikalingos papildomos lėšos atlyginimų padidinimui. Situacija priemiesčio vežimuose taip pat atspindi šalį apėmusios ekonominės krizės padarinius. Mažėja kaimuose gyvenančių žmonių pajamos, mažėja ir besinaudojančiųjų keleiviniu transportų gyventojų skaičius, – rašoma aiškinamajame rašte. 2014 m. bendrovės išlaidos didės dėl euro įvedimo 2015 m. ir dėl vykdomo projekto „Mažai taršių miesto autobusų keitimas, atnaujinant parko transporto priemonės“, – teigiama direktoriaus pasirašytame rašte.

    Balsuojant už šį nutarimą nebuvo vieningi ir valdančiajai daugumai priklausantys politikai. Tačiau sprendimo projektą palaikė kai kurie opozicijoje esantys politikai. Socialdemokratai dar prieš posėdį išplatino pareiškimą, jog nebalsuos už šį sprendimą. Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos rajono Taryboje, seniūnė Klavdija Stepanova vilkmerge.lt kalbėjo, jog šiam sprendimui pasipriešino partijos skyriaus taryba. Taryba balsuodama mus įpareigojo balsuoti prieš šį nutarimą. Nors įmonė gavo ir nedidelį pelną, tačiau vis tiek dirba pelningai. Socialdemokratai ragino įmonės vadovybę ieškoti vidinių rezervų darbuotojų atlyginimų padidinimui. Autobusai ir dabar nėra perpildyti. Padidinus bilietų kainas, keleivių dar mažės. Įmonės vadovo prašėme parengti
    kelis pasiūlymų variantus, pavyzdžiui – didinti vienkartinių bilietų kainą, tačiau mėnesinius palikti nepadidėjusia kaina. Tačiau buvo pasiūlytas tik vienas variantas, kuriam politikai ir pritarė”,-  vilkmerge sakė K. Stepanova.

    Tarybos ūkio komiteto pirmininkas socialdemokratas Jonas Grybauskas vilkmerge.lt sakė, kad komitete šis klausimas buvo svarstytas keturis kartus. Komiteto dauguma buvo už tarifų didinimą. Tik aš ir konservatorius Valdas Mikalajūnas buvome prieš. Autobusų parkas praėjusius metus baigė turėdamas apie 50 tūkst. litų pelno. Šių pinigų bei paieškojus vidinių įmonės rezervų būtų užtekę darbuotojų atlyginimams padidinti. Manau įmonės direktorius siekia, kad bet kokia kaina įmonė turėtų pelną, nes tuomet jis gauna dar ir kintamą atlyginimo dalį. Beje, visų savivaldybės kontroliuojamų įmonių vadovų atlyginimai yra ir taip didesni už mero, vicemero bei administracijos direktorių gaunamas algas, vilkmerge.lt kalbėjo J. Grybauskas. Mums direktorius aiškino, kad šiais metais dar užtektų lėšų darbuotojų algoms padidinti, tačiau 2015 m. įmonė dirbs nuostolingai. O kitais metais nebus galima didinti kainų, nes Lietuvoje tuomet bus įvestas euras, sakė J. Grybauskas.

    Patenkiname skaitytojos prašymą ir skelbiame balsavimo rezultatus. Prieš – balsavo visi keturi socialdemokratai, konservatorius Juozas Galiauskas bei jokiai frakcijai nepriklausantis Andrius Kalesnikas, beje, jis buvo pateikęs ir alternatyvų sprendimo projektą, kuriame siūlė nedidinti bilietų kainų. Balsuojant susilaikė du konservatoriai – Birutė Žilėnienė ir Valdas Mikalajūnas. Nepriklausomos, Darbo partijos, jungtinės Liberalų bei Valstiečių liaudininkų frakcijų nariai palaikė šį sprendimo projektą.

    Tad nuo šių metų liepos 1 d. vienkartinio važiavimo mieste kaina vienam keleiviui – 1,90 Lt. Mėnesinis bilietas kalendorinėmis dienomis kainuos 80 Lt, o tik darbo dienomis 60 litų. Priemiesčio maršrutuose už vieną nuvažiuotą kilometrą keleiviams teks pakloti 0,35 lito.

    Į rajono Tarybą jau kreipėsi kita savivaldybės valdoma bendrovė UAB „Ukmergės būtų ūkis“. Jie prašo leisti didinti iš gyventojų renkamus administravimo mokesčius. Vienas iš motyvų tas pats – įsivedus eurą mokesčių nebus galima didinti.

    Vilkmerge.lt

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia