Autizmo supratimo diena „Ryto“ specialiojoje mokykloje

    1450
    0
    IMG 1784

    IMG 1784

    „Lietaus vaikai“ – taip kartais pavadinami autistiškų bruožų turintys vaikai, kurie, sakoma, pasaulį mato tarsi pro stiklą, aprasojantį nuo lietaus.

    Auginti vaiką, turintį autizmo spektro sutrikimą, yra didelis iššūkis šeimai. Autizmą turinčių vaikų skaičius didėja visame pasaulyje, todėl ši problema kasdien darosi vis aktualesne.
    Autizmas tampa didžiausią paplitimą turinčiu sutrikimu pasaulyje.
    Jis diagnozuotas didesniam skaičiui vaikų nei diabetas, vėžys ir AIDS kartu paėmus. Todėl būtina supažindinti visuomenę su šalia mūsų esančiais autistiškais vaikais, keisti požiūrį į šį sutrikimą, ugdyti pilietinį sąmoningumą, tinkamai organizuoti ugdymą.

    Balandžio 2-oji diena yra Pasaulinė autizmo supratimo diena. Pasaulio bendruomenė ją pažymi naudodami mėlyną spalvą. Šią dieną mėlynai nušvinta Sidnėjaus operos teatro pastatas (Australija), Akbaro bokštas Barselonoje (Ispanija), gamtos stebuklas Niagaros krioklys (Kanada), didingoji Kristaus statula Rio De Janeiro (Brazilija). Šią dieną mėlynai nušvito ir Ukmergės „Ryto“ specialioji mokykla, kuri autizmo supratimo dienai pažymėti suorganizavo konferenciją  „Autizmo spektro sutrikimą turinčių vaikų adaptacijos ugdymo įstaigoje gerinimo galimybės“.

    Konferencijoje dalyvavo rajono ugdymo bei kitų įstaigų vadovai, pedagogai, socialiniai pedagogai, psichologai, socialiniai darbuotojai bei tėvai, auginantys autizmo spektro sutrikimą turinčius vaikus.

    IMG 1884

    Konferencijos dalyvius sveikino „Ryto“ specialiosios mokyklos direktorė Elena Šemetienė, Ukmergės rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistė Rasa Ragelytė-Kraucevičienė. Nuotaikingą meninę programėlę parodė „Ryto“ specialiosios mokyklos mokiniai. Atvykę svečiai turėjo galimybę susipažinti su specialiosiomis ugdymo priemonėmis bei literatūra.
    Apie autizmo spektro sutrikimų etiologiją ir patogenezę, vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, socialinės adaptacijos problemas ir galimybės, visavertės pagalbos galimybes šeimoms, auginančioms vaikus su autizmo spektro sutrikimais, apie ugdytojų bendrųjų ir specialiųjų kompetencijų tobulinimą  pristatė lektorė doc. Sigita Lesinskienė, VU medicinos fakulteto psichiatrijos klinikos vaikų ir paauglių psichiatrė, psichoterapeutė.
    Pagalba autizmo spektro sutrikimų turintiems asmenims yra tokia pat įvairi, kaip ir autizmas. Nėra vieningos nuomonės apie tai, kuri terapijos rūšis yra geriausia ir tinkamiausia autistiškų vaikų ugdymui. Tai, kas tinka vienam vaikui, gali netikti kitam. Taip pat tai, kas tinka vienam vaikui vienu gyvenimo periodu, gali nebetikti kitu. Kiekvienu atveju terapijos taikymas yra individualus ir reikalaujantis išsamaus vaiko raidos sutrikimų, poreikių bei gebėjimų pažinimo. Apie praktinius ugdymo aspektus „Ryto“ specialiojoje mokykloje pristatė Agnė Talalienė, „Ryto“ specialiosios mokyklos specialioji pedagogė metodininkė, vyresnioji surdopedagogė.

    IMG 1791

    Norint išmokinti autizmo sutrikimą turintį vaiką dalykų, kurių jis nepajėgia išmokti natūraliai, reikia įsigilinti į jo asmeninį mokymosi stilių, atrasti motyvuojančius veiksnius ir individualiai parinkti konkrečiam vaikui tinkamiausią mokymo(si) būdą, kuris neretai gali kisti priklausomai nuo situacijos ar įgūdžio, kurio yra mokoma. Savo gerąja darbo patirtimi apie autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų įtraukųjį ugdymą vaikų lopšelyje-darželyje „Saulutė“ pasidalino Alina Gineikienė, vyr. logopedė, Rima Rylejeva, auklėtoja metodininkė, Vilma Lebedevienė, auklėtoja metodininkė.
    Prieš pasirenkant vaiko ugdymo kelią, rekomenduojame detaliau pasigilinti į vaiko raidos ypatumus, pasikalbėti su praktikuojančiais terapeutas, psichologais ir viską aptarti su vaiko raidą stebinčiais specialistais. Apie Autizmo spektrą turinčių vaikų sutrikimų diagnostiką, paslaugas, pagalbą supažindino Ukmergės Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistės: Vilma Vaicekauskienė, IV kategorijos psichologė, Silvija Perednienė, logopedė metodininkė ir Daiva Karvelienė, vyresnioji specialioji pedagogė.
    Pranešėjų bei dalyvių išsakytas mintis apibendrino “Ryto“ specialiosios mokyklos direktorė Elena Šemetienė, kuri  sakė kad ugdymo sistemą turi kurti visi: tėvai, pedagogai ir specialistai.  Kuo anksčiau bus pradėtas tikslingas darbas sutrikimų korekcijos srityje, tuo geresnių individualių rezultatų bus pasiekta ugdant autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus.
    Konferencijoje dalyvavę svečiai negailėjo gerų žodžių jos organizatoriams ir lektoriams.

    Ukmergės „Ryto“ specialiosios mokyklos direktorė Elena Šemetienė

           

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia