Kada skambinti 112?

    0

    IMG 2787

    Kada skambinti 112?

    Skambinkite skubios pagalbos numeriu 112, kai staiga iškyla reali grėsmė gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir kai pagalbos tarnybos turi nedelsdamos atvykti į nelaimės vietą bei suteikti skubią pagalbą, pavyzdžiui, kai:
    * dega pastatas, automobilis, miškas, iš pastatų rūksta dūmai;
    * reikia išlaisvinti prispaustus žmones iš sulamdytų automobilių, griuvėsių, iš po užvirtusių medžių;
    * iš rankų išplėšiama rankinė, atimama piniginė ar kiti daiktai;
    * kėsinamasi pagrobti automobilį;
    * kėsinamasi sugadinti ar sunaikinti turtą;
    * pamatote eismo įvykį, kurio metu nukenčia žmonės;
    * pastebėjote policijos ieškomą asmenį;
    * matote muštynes;
    * susiduriate su smurtu;
    * aptinkate į sprogmenį panašų daiktą;
    * įtariate, kad žmogus bando nusižudyti;
    * matote sukniubusį ar gulintį žmogų ir įtariate, kad jis gali būti be sąmonės;
    * kraujuojama ir negalite sustabdyti kraujavimo;
    * matote, kad žmogus dūsta, negali kvėpuoti;
    * matote, kad žmogus patyrė elektros traumą (pvz., trenkė žaibas, elektros srovė);
    * veikiantis įrenginys stipriai sužaloja (pvz., nutraukia galūnę).

    Kada neskambinti 112?

    Pagalbos numeris 112 skirtas išsikviesti skubią pagalbą į įvykio vietą. Netikslingai užimtos telefono linijos trukdo išsikviesti pagalbą asmenims, kuriems ji iš tiesų reikalinga. Todėl naudokitės numeriu 112 atsakingai ir neskambinkite, jei norite:
    * papokštauti ir melagingai iškviesti pagalbos tarnybas;
    * tiesiog trukdyti BPC operatoriams ar juos įžeisti;
    * pakomentuoti įvairius įvykius, poelgius ir pasisakymus;
    * pasiskųsti, kad neįleidžia į klubą, kavinę ar kazino arba neatiduoda paliktų drabužių, daiktų;
    * iškviesti avarinę tarnybą, įvykus gedimui pastatų vidaus inžineriniuose tinkluose;
    * sužinoti SIM kortelės PIN kodą;
    * paprašyti, kad Jus sujungtų su Lietuvos ar užsienio valstybės telefono ryšio abonentu;
    * sužinoti asmens ar organizacijos telefono numerį, adresą, veiklos pobūdį, prekių asortimentą ar kainas;
    * sužinoti autobusų, traukinių ar lėktuvų tvarkaraščius;
    * išsikviesti taksi, užsisakyti gėlių ar picą.

    Kaip skambinti 112?

    Kad nelaimės atveju kuo greičiau išsikviestumėte skubią pagalbą, įsiminkite šiuos patarimus:
    * skambinti numeriu 112 galite ir be SIM kortelės, ir neturėdami sąskaitoje pinigų;
    * telefono aparato klaviatūroje surinkite tik tris skaitmenis – 112. Jokių šalies, miestų ar rajonų kodų rinkti nereikia;
    * sulaukite, kol operatorius atsakys į jūsų skambutį. Jei nutrauksite pradėtą skambutį ir skambinsite iš naujo, būsite nukeltas į skambučių eilės pabaigą ir prisiskambinimo laikas pailgės;
    * atsiliepus operatoriui trumpai ir aiškiai pasakykite kas atsitiko;
    * pasakykite tikslų adresą, kur reikalinga skubi pagalba. Jei jo nežinote, kuo tiksliau apibūdinkite vietą (nurodykite kryptį, atstumą, įvardinkite matomus objektus);
    * atsakykite į visus operatoriaus užduotus klausimus;
    * išklausykite ir vykdykite operatoriaus teikiamus patarimus;
    * nepadėkite ragelio, kol operatorius pasakys, kad pokalbį galima baigti;
    * baigęs (-usi) pokalbį, pasistenkite neužimti savo telefono linijos, nes pagalbos tarnyboms gali prireikti su jumis susisiekti;
    * jei situacija nelaimės vietoje pasikeičia (pagerėja ar pablogėja), paskambinkite numeriu 112 dar kartą ir apie tai praneškite.

    Socialinio projekto „Nebūk naivus kelyje“ informacija

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia