Viena didžiausių Baltijos šalyse kelių ir geležinkelių statybos ir projektavimo bendrovių „Panevėžio keliai“ pradėjo beveik dvejus metus truksiančius darbus valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A2 Vilnius-Panevėžys.
Projekto vykdymo metu magistralės Vilnius–Panevėžys danga bus rekonstruojama 7 ruožuose: ruožo nuo 18,58 iki 25,50 km, ruožo nuo 31,00 iki 33,00 km, ruožo nuo 33,00 iki 36,00 km, ruožo nuo 72,08 iki 76,16 km kairėje kelio pusėje ir ruožo nuo 17,00 iki 21,01 km, ruožo nuo 31,00 iki 33,82 km, ruožo nuo 65,64 iki 68,78 km dešinėje kelio pusėje. Lygiagrečiai bus rekonstruoti tame pačiame kelyje esantys tiltas per Musę 34,10 km kairėje kelio pusėje, tiltai per Šventąją 72,84 km kairėje ir dešinėje kelio pusėse ir Dukstynos viadukai 74,68 km kairėje ir dešinėje kelio pusėse.
Magistralėje jau dirba AB „Panevėžio keliai” dukterinė įmonė UAB „Ukmergės keliai”. Ukmergiškiai rengia laikinuosius pervažiavimus iš vienos magistralės pusės į kitą. Šie pervažiavimai bus reikalingi organizuojant eismą rangos darbų vykdymo metu. Ukmergės bendrovė viso projekto metu bus atsakinga už statybviečių ženklinimą kelio ženklais ir kitomis priemonėmis, taip pat vykdys tilto per Šventąją, esančio kelio 72,84 kilometre, rekonstrukciją.
Kelininkai pažadėjo jau kitą savaitę informuoti ukmergiškius apie eismo apribojimus magistralėje rangos darbų vykdymo metu.
Rekonstruojamo kelio ruožai, tiltai bei viadukai yra Vilniaus, Širvintų ir Ukmergės rajonų teritorijoje. Esama kelio danga susidėvėjusi ir sutrūkinėjusi, dalyje ruožų susidariusios pavojingo gylio provėžos. Atskiruose ruožuose yra nuovažų, kurios neatitinka tokio pobūdžio stainiams keliamų reikalavimų.
Magistralėje esančių tiltų ir viadukų būklė yra sudėtinga, tiltų per Šventosios ir Musės upę 34,1 km dangoje susidariusios provėžos, atitvarai ir turėklai surūdiję, šlaitiniai laiptai blogos būklės, aptrupėjęs sijų ir atramų apsauginis betono sluoksnis. Planuojama pakeisti paklotą, taip pat būtina rekonstruoti ir atramas, nes jų būklė yra labai bloga – rūdija laikančioji armatūra, skilinėja ir byra betonas, vietomis labai sumažėjęs kolonų skerspjūvis.
Iki 2015 metų magistralėje bus rekonstruota kelio danga septyniuose ruožuose, kurių bendras ilgis – beveik 26 kilometrai. Taip pat bus rekonstruojami kelyje esantys 5 tiltai ir viadukai. „Panevėžio keliai“ šiame projekte jau atliko poveikio aplinkai vertinimą, kelio statinių tyrimus, topografinius tyrinėjimus, geologinius tyrimus, parengė techninį darbo projektą, atliks projekto vykdymo priežiūrą bei rangos darbus.
„Tai – pirmasis šalies kelių sektoriuje projektas, kai tokia didele apimtimi apjungti projektavimo ir rangos darbai. Tai yra, kai techninėse sąlygose užsakovas išdėsto reikalingus techninius sprendinius, o rangovas vykdo tyrinėjimus, randa optimalų sprendimą ir, suderinęs su užsakovu, parengia techninį darbo projektą bei jį įgyvendina“, – sakė AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas.
Darbai magistralėje vykdomi vadovaujantis Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos patvirtintos FIDIC Geltonosios knygos reikalavimais, apimančiais sutarties vykdymą, kai projektavimo ir rangos darbus atlieka tas pats rangovas. Toks bendradarbiavio principas lemia sudėtingesnį projekto administravimą, reikalauja didžiulių intelektinių resursų ir neabejotinai didina rangovo atsakomybę. Projektavimo ir rangos darbų apjungimas ne tik leidžia surasti optimaliausius sprendinius užsakovo keliamiems tikslams pasiekti, bet įgalina tai atlikti per trumpiausią laiką, kas labai svarbu vykdant susisiekimo infrastruktūros projektus.
„Techniniai darbo projektai jau parengti ir pateikti ekpertų vertinimui“, – apie atliktus darbus pasakojo „Panevėžio kelių“ projektų vadovas Zenonas Poznanskis. – Magistralėje vyksta parengiamieji darbai. Vadovaujantis su užsakovu suderinta statybvietės aptvėrimo schema, statomi eismo organizavimo ženklai, rengiamasi eismo apribojimams darbų vykdymo vietoje. Rekonstruojami ruožai bus uždaryti, o automobilių eismas bus organizuojamas viena magistralės puse abiem kryptimis“.
Vykdant projekto darbus, „Panevėžio keliai“ atliks kelio dangos rekonstrukciją, įrengs pokonstrukcinio drenažo, paviršinio vandens nuvedimo nuo kelio konstrukcijos sistemas, kur reikalinga, atliks dangos frezavimo, plyšių užtaisymo darbus, įrengs įtempius absorbuojantį membranos (SAM) sluoksnį, paklos apatinį ir viršutinį asfalto sluoksnius ir pan.
Kelio danga bus rekonstruojama visu pločiu, įskaitant sustojimo ir kraštines saugos juostas. Dviejuose iš septynių ruožų bus klojama vadinamoji kompaktinė asfalto danga. Tai yra, asfaltavimo darbai bus vykdomi naudojant metodą „karštas ant karšto“, kai viršutinis ir apatinis asfalto sluoksniai klojami vienu metu.
Projekte numatyta prailginti greitėjimo ir lėtėjimo juostas, atsižvelgiant į pakitusius Kelių techninio reglamento reikalavimus. Atliekant horizontalųjį kelio ženklinimą, bus vadovaujamasi naujausiais šią sritį reglamentuojančių teisės aktų reikalavimais. Pavyzdžiui, kraštinės kelio linijos bus rengiamos ne 20 cm, kaip įprasta, o 30 cm pločio.
Minėti darbai vykdomi vadovaujantis 2013 m. balandžio 25 d. AB „Panevėžio keliai“ pasirašyta sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos. Projektas – „Transeuropinio tinklo kelio E272 (Vilnius-Panevėžys-Šiauliai-Palanga) plėtra. Dangos rekonstravimas. V etapas“. Sutarties kaina su PVM – 73,88 mln. Lt. Darbų pabaiga – 2015 m. sausio 25 d.
AB „Panevėžio keliai”
Andriaus Repšio nuotraukose – parengiamieji darbai