Turint nuosavą verslą labai svarbu, kad jis būtų žinomas ir prieinamas kuo daugiau žmonių. Žinia apie jūsų teikiamas paslaugas turi eiti ne tik iš lūpų į lūpas, bet ir turi būti pastebima internete. Daugelį dalykų šiais laikais žmonės sužino ir atranda būtent internete. Jei jūsų verslo interneto svetainė nėra paieškos sistemų pirmenybėse, tuomet jūs galite būti visiškai nežinomas. Žinomumą ir pirmąsias pozicijas paieškos sistemose lemia daugybė faktorių, kuriuos reikia įgyvendinti. Tai padaryti už jus gali profesionalus SEO specialistas, kuris turi žinoti ir išmanyti visą galybę šių faktorių ir sugebėti paruošti strategiją pritaikytą būtent jūsų svetainės iškelimui į reitingų viršūnę. O čia pateikiame 10 svarbiausių klausimu, kuriuos turite užduoti, jei nusprendėte pasirinkti SEO konsultantą.
1. Ar galite pateikti esamų ir buvusių klientų sąrašą?
Patyręs ir savo darbą išmanantis seo konsultantas, turėtų pateikti savo darbų sąrašą, kad galėtumėte aiškiai matyti jo darbo rezultatus ir įvertinti ar jis yra tai, ko ieškote savo verslo optimizavimui. Būtent toks sąrašas leis jums pamatyti kokie yra specialisto kontaktai ir įgūdžiai, darbo specifika ir su kokiomis įmonėmis jis ar ji dirba. Pagal tai galėsite spręsti ar šis žmogus tikrai gerai išmano savo darbą ir ar tenkina jūsų lūkesčius.
2. Kaip jūs pagerinsite paieškos sistemos reitingus mano verslo naudai?
Nesirinkite tokio seo specialisto, kuris neatskleis jums savo veiksmų plano, skirto jūsų verslo optimizavimui. Pasidomėkite kiek laiko užtruks darbas, kol bus pasiekti jūsų norimi rezultatai (atkreipkite dėmesį į tai, kad laikas turi būti įvertintas realistiškai).
Įsitikinkite, kad būsimas kandidatas atliko išsamią jūsų svetainės apžiūrą ir gali įvardinti konkrečius veiksnius, lemiančius dabartines žemas jūsų verslo pozicijas paieškos sistemose. Konsultantas turėtų pasiūlyti tokią puslapio optimizaciją, kad jis taptų maksimaliai reitinguojamas paieškos sistemose, būtų tobulinamos url ir vidinės nuorodų sistemos, puslapių bei nuorodų pavadinimai bei tag’ai (lt.žymos,raktažodžiai), kurie yra labai svarbūs atliekant paieškas. Pasidomėkite ar bus atliekami “off page” seo darbai, skirti jūsų puslapio pastebėjimui kituose puslapiuose, tinkaraščiuose, socialiniuose tinkluose ir/ar spaudos pranešimuose.
3. Ar jūs dirbate pagal Google numatytas webmaster taisykles?
Norint, kad paieškos sistemos jūsų svetainę rodytų pirmiau, nei jūsų konkurentų, labai svarbu visą optimizavimą atlikti pagal Google webmaster taisykles. Jei jūsų kandidatas nežino kas tai yra ar neišmano šių taisyklių pritaikymo, tuomet nesitikėkite, kad jūsų svetainė užims aukštas pozicijas. Taip pat Google draudžia 12 seo triukų, kuriuos atliekant svetainės optimizavimui, galite netik būti nureitinguotas į žemiausias pozicijas, bet ir galite būti išvis užblokuotas paieškos sistemoje.
4. Ar galite garantuoti, kad mano interneto svetainė užims pirmąją vietą Google, Bing ir Yahoo paieškos sistemoje?
Šį klausimą galite naudoti kaip triuką. Jei jūsų pasirinktas konsultantas atsakys, kad “taip, aš galiu”, tuomet geriau iš karto atsisveikinkite su juo dar nepradėję darbų. Kodėl? Todėl, kad nei vienas seo paslaugas atliekantis asmuo negali garantuoti ir tiksliai jums pasakyti, kad jūsų svetainė po atlikto optimizavimo, užims pirmąją poziciją paieško sistemose.
Taip pat, atkreipkite dėmesį jei jūsų pasirinktas asmuo sakys, kad turi tam tikrų ryšių su kažkuria iš paieškos sistemų ir tai jums garantuos aukštesnes pozicijas. Tai dar vienas įspėjamasis ženklas, kurį išgirdus geriau apsisukti ir išeiti. Tik pačios paieškos sistemos gali kontroliuoti kokią poziciją – žemą ar aukštą – užims svetainė.
5. Ar turite patirties tobulinant paieškos pagal lokaciją rezultatus?
Užimti pirmąsias paieškos sistemų pozicijas tam tikroje vietoje labai svarbu mažiesiems, smulkiesiams verslams, kurie daug dėmesio skiria siekiant pritraukti netoliese esančius klientus.
Jei jūsų verslas nėra didelis ir veikia tik tam tikroje teritorijoje, labai svarbu, kad pasirinktas seo specialistas išmanytų vietines seo strategijas ir technikas. Norint pritraukti tam tikros vietos klientus reikia atsižvelgti į toje lokacijoje populiarius ir naudojamus raktažodžius, kurie tuo pačiu turi būti susiję su jūsų verslu. Norint pasiekti geresnį rezultatą, konsultantas turi pridėti pavadinimo raktažodžius(angl. title tags) ir meta aprašymus, kurie padarytų jūsų svetainę reitinguojama ne globaliai, o būtent teritorijoje, kurioje siekiate pranašumo ir žinomumo.
6. Ar pasidalinsite visais pakeitimais, kuriuos atliksite mano verslo svetainėje?
Puslapio optimizavimas siekiant geresnių paieškos sistemų reitingų reikalauja daugybės pakeitimų ir kodų kūrimo bei modifikacijos. Žinoti, ką ir kiek pakeis, sukurs jūsų puslapyje yra labai svarbu, todėl perspėkite konsultantą, kad jis gautų jūsų leidimą prieš kažką keisdamas, kad visi puslapio pakeitimai liktų žinomi jums.
Pavyzdžiui ar seo specialistas pridės tam tikrus raktažodžius prie jūsų sukurto HTML kodo ar modifikuos jau esančius, ar pasiulys papildoma turinį, kuriame bus pabrėžiamos jūsų prekės ar paslaugos ir taip padidins jų pastebimumą. Pasidomėkite, ar jis planuoja pakeisti svetainės dizainą ir navigaciją, o gal pridės naujų puslapių.
7. Kaip išmatuojate Seo rezultatų sėkmę?
Kad pastebėtumėte seo konsultanto atliekamą darbą, turite stebėti kiek daug lankytojų sulaukia jūsų svetainė ir iš kur ateina visas jų srautas. Seo specialistas turėtų turėti patirties dirbant su Google Analytics, kad būtų galima kokybiškai stebėti paieškos sistemų reitingavimo pažangą, nuorodų, kurios sukuria srautą jūsų svetainei skaičių bei raktažodžius, kuriuos naudoja žmonės, kad atrastų jūsų svetainę.
Susitarkite kaip dažnai šie duomenys bus pateikiami jums ir kaip specialistas naudos esamus duomenis srauto didinimui ir reitingavimo kėlimui toliau.
8. Kaip komunikuosite su savo Seo konsultantu ir kiek dažnai tai darysite?
Kiekvieno Seo specialisto komunikacijos ir klientų aptarnavimo stilius skiriasi, todėl būtina jį sužinoti ir aptarti prieš atliekant darbus, jei norite, kad rezultatai ir pokyčiai pasiektų jus tuomet, kai to norite jūs, o ne žmogus, kuris atlieka jūsų svetainės optimizavimą. Aptarkite kokiais būdais norėsite bendrauti: ar tai būtų pokalbiai telefonu, susirašynėjimas, o gal susitikimas akis į akį ir atraskite kompromisą kada pasidalinsite atliktų darbų informacija.
9. Kokie yra paslaugos įkainiai ir atsikaitymo sąlygos?
Svarbu iš anksto sužinoti kokios paslaugos kiek kainuos jums ir kokiomis sąlygomis dirba jūsų pasirinktas seo specialistas ( ar jam mokamas valandinis/mėnesinis atlyginimas, ar atsiskaitoma už atliktą darbą). Šioje srityje dažniausiai imamas užmokestis už tam tikrą atliktą darbą priklausomai nuo projekto dydžio ir užduočių kiekio. Prieš pradedant darbus taip pat sužinokite kas kiek laiko jūsų pasirinktas darbuotojas tikisi iš jūsų gauti atlygį (po mėnesio, dviejų ar kai visi darbai bus atlikti).
10. Kas nutinka, kai baigiasi bendradarbiavimas ir jūs pasukate skirtingais keliais?
Pasibaigus jūsų sutarties laikui, ar ja nutraukus ankščiau, visi konsultanto atlikti darbai turi priklausyti jums. Įsitikinkite, kad pasibaigus galioti sutarčiai, jūsų pasirinktas seo specialistas nepakeis, nepašalins jokio anksčiau sukūrto turinio, kuris buvo sukūrtas galiojant susitarimui. Patartina, sužinoti, ar ansktesnis sutarties nutraukimas bus mokamas ar tai gali būti abipusi susitarimo rezultatas.
Nusprendus tobulinti savo svetainę ir didinti jos žinomumą bei kelti reitingus paieškos sistemose, būtina žinoti, kad tai yra didelis, laiko reikalaujantis procesas ir jame dirbti turi ne tik jūsų pasirinktas seo paslaugas teikiantis asmuo, bet ir jūs. Šie patarimai ir klausimai padeda iš anksto žinoti kuo reikia pasirūpinti prieš pradedant atlikti darbus ir kaip išvengti nesusipratimo. Labai svarbu tiksliai žinoti ko tikitės iš konsultanto ir kokių rezultatų laukiate, su kokia rinka konkuruojate. Tačiau pasirinkus savo darbą išmanantį specialistą ir atlikus svetainės optimizavimą ir keliant jos reitingus paieškos sistemose galite akivaizdžiai padidinti savo verslo žinomumą ir pardavimus.
Parengė: http://www.bcon.lt
PR