Baigiantis 2012 metams rajono švietimo įstaigų vadovai susirinkę į paskutinį metų posėdį išklausė informacijos, kaip mokyklos turėtų keistis 2013 metais. Taip pat aptartas bendradarbiavimas su partneriais iš Turkijos, įgyvendinant Comenius Regio partnerystės projektą „Vadybinių gebėjimų tobulinimas sprendžiant mokyklos nelankymo problemas“.
Savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėjos pavaduotoja Ingrida Krikštaponienė, mokyklų vadovai papasakojo apie II-ąjį mobilumo vizitą į Turkiją vykdant projektą. Jame dalyvavo 18 žmonių – savivaldybės administracijos darbuotojai, mokyklų vadovų asociacijos nariai, Pedagoginės psichologinės tarnybos socialinė pedagogė. Vizito metu dalyvauta tarptautinėje konferencijoje „Ryšio tarp mokyklos ir tėvų stiprinimas“, lankytasi pas Çan savivaldybės merą, dalyvauta tėvų sąjungos surengtoje vakaronėje Kiraz Dede, Çan miesto prezentaciniame renginyje.
Kadangi vizito metu turėjo būti domimasi kaip sprendžiamos mokyklos nelankymo problemos Turkijoje aplankytos Çan savivaldybės dvi bendrojo ugdymo mokyklos, darželis, specialioji mokykla. Çanakalle savivaldybėje aplankytas licėjus, Meno mokykla.
Švietimas Turkijoje kai kada labai skiriasi nuo lietuviško. Pirmiausia, Turkijoje vyksta mokyklų vadovų rotacija. Vadovai ugdymo įstaigose keičiasi kas penkeri metai. Mokyklose nėra mokymo priemonių – naudojami kompiuteriai, išmaniosios lentos.
Turkijoje vaikai jau nuo 5,5 metų privalo pradėti lankyti mokyklą. Tėvai, vaikams pradėjus lankyti mokyklą, turi dalyvauti mokyklos veikloje. Jie tai aktyviai daro. Taip pat tėvai turi pirkti mokyklines uniformas, apmokėti už visas mokinių išvykas.
Ukmergiškiai, kurie lankėsi Turkijoje pirmo mobilumo vizito metu ir kurie lankėsi čia jau po metų, pastebėjo pasikeitimus švietimo sistemoje. Tai lėmė vyriausybės požiūris į švietimą. Pavyzdžiui, 2013 metams švietimui Turkijoje skiriamas 20 procentų didesnis finansavimas nei 2012 metais.
Vizito metu aptartos tolimesnės bendros abiejų šalių projekto veiklos. Pirmiausia, numatyta tarptautinė video konferencija „Vadybinių gebėjimų tobulinimas sprendžiant mokyklos nelankymo problemas Lietuvoje ir Turkijoje“, eksperimentinio modelio taikymas Siesikų vidurinėje mokykloje, Turkų delegacijos apsilankymas Ukmergėje, tai pat konferencijos ir metodinio leidinio parengimas.
Ugdymo įstaigų vadovų posėdyje dalyvavusi Vilniaus visuomenės sveikatos centro Ukmergės skyriaus vyriausioji gydytoja Elena Mirinavičienė informavo ugdymo įstaigų vadovus, ką reikėtų mokyklose pakeisti naujais metais. Pirmas darbas – mokyklų ir darželių terirorijų aptvėrimas tvoromis. Reikėtų mokyklas, neturinčias tvorų aptverti. Dauguma lopšelių-darželių aptverti, tačiau jų tvoros per žemos. Teritorijų aptvėrimams reikia tūkstančių litų. Todėl šis darbas nusikelia į ateitį.
Vardindama problemas, kai įstaigos pažeidžia higienos normas, E. Mirinavičienė sakė, kad dar yra mokyklų, kurių patalpos apšviestos kaitrinėmis lempomis. Per žemas mokyklų laiptinių turėklų aukštis, kai kur tualetuose, valgyklų praustuvėse nėra karšto vandens. Mokyklose ir lopšeliuose-darželiuose nėra sveikatos kabinetų.
Arvydas Pėšina