
Visais laikais mokyklos paskirtis buvo paruošti savo mokinius gyvenimui. Ne vienam iš mokytojų iškyla klausimas: kaip kūrybiškai ugdyti šiandieninę kartą, kuri nuo mažų dienų pripratusi prie naujausių informacinių technologijų?
Juk taip sparčiai į mūsų gyvenimą besiveržiančios pažangios technologijos reikalauja naujų mokymo metodų, modernių mokymo primonių ir mokytojų, mokančių naudotis šiuolaikinėmis technologijomis. Tokią galimybę siūlo iTEC projektas.
iTEC – tai Europos Komisijos finansuojamas projektas, kuris tiria, kaip jau pripažintos ir naujai atsirandančios technologijos gali būti efektyviai taikomos pamokose per ateinančius penkerius ar dešimt metų. Tai didžiausias kada nors vykdytas europinis projektas, kurį finansuoja Europos Komisija. Projekto tikslas – skatinti mokytojus naudotis technologijomis organizuojant pamokas, įsisavinti metodus, kaip tas technologijas taikyti. Naudodamiesi informacinėmis technologijomis mokiniai su daug didesniu susidomėjimu mokosi; ugdymo procesas tampa žymiai efektyvesnis, patrauklesnis, artimesnis mokiniui.

Dalyvaudami iTEC projekto 4-ajame etape Ukmergės Senamiesčio pagrindinės mokyklos 7-8 klasių mokiniai nusprendė papasakoti istoriją, kuri pristatytų gimtojo miesto skulptūras. Rinkdami medžiagą mokiniai apsilankė Ukmergės turizmo ir verslo centre, kur centro direktorė Justina Stalionė išvardijo, kiek skulptūrų yra mieste, kur jos pastatytos. Taip pat mokiniai kalbino Ukmergės savivaldybės kultūros ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjo pavaduotoją Julių Zarecką, kuris papasakojo apie Ukmergėje esančias skulptūras.
Mokiniai fotografavo skulptūras, kūrė vaidinę medžiagą naudodami virtualius įrankius animoto, popplet, dirbo su interaktyvia lenta. Kūrybinis procesas buvo filmuojamas. Dirbdami su programomis Windows Movie Maker ir Movie Pad, mokiniai sukūrė filmuką:
{youtube}gCZncwC-6ik{/youtube}
Dar vienas įdomus darbas – internetinės svetainės kūrimas. Svetainėje galima rasti daugiau informacijos apie projektą, sukurtų darbų nuorodas (http://ukmergessenamiestis.jimdo.com).
Kartu su mokiniais dirbo, mokėsi, virtualius įrankius išbandė lietuvių kalbos mokytojos Asta Aukštuolienė, Živilė Kudlinskienė ir anglų kalbos mokytoja Aida Petrėtytė.
,,Per lietuvių kalbos pamokas naudodamiesi informacinėmis technologijomis mokiniai su daug didesniu susidomėjimu mokosi kurti komiksus, rašyti laiškus, rašinius, atlieka testus. Be to, žiūrėdami filmukus, sukurtus pagal vaikų literatūros autorių tekstus, ugdytiniai vaizdžiai supažindinami su kūriniais. Kai ugdymo procesas praturtinamas inovatyvių metodų ir įrankių pagalba, jis yra žymiai efektyvesnis, nes tampa patrauklus mokiniui. Juk vaikams tada daug įdomiau diskutuoti aktualiomis temomis, analizuoti, sisteminti informaciją bei reflektuoti patirtį“,- teigia lietuvių kalbos mokytoja Asta Aukštuolienė.
,,iTEC projektas man tikrai patiko. Sužinojau apie naujas kompiuterines programas, su kuriomis buvo įdomu dirbti. Manau, tai pravers ir ateityje“, – sako Greta Gurskaitė, 7b klasės mokinė.
,,Šitame projekte man dalyvauti labai patiko. Patiko, nes buvo įdomu: ėjome pas įvairius žmones, ieškojome informacijos ir dirbome su kompiuterinėmis technologijomis. Dalyvavimas projekte yra gera patirtis. Labai laukiu 5 projekto dalies“, – įspūdžiais dalijasi Šarūnas Šanteriovas, 7b klasės mokinys.
,,iTEC projektas skatina bendradarbiauti, dirbti grupėje. Tai yra smagu, dar labiau suartina, mat dirbame ir per pertraukas, ir po pamokų. Net nepavadinčiau to darbu. Greičiau tai pažintinis projektas, galimybė linksmai praleisti laiką su klasės draugais, kai filmavome, fotografavome, kūrėme svetainę, bendravome su įdomiais pašnekovais. Rekomenduoju visiems išbandyti iTEC“, – siūlo septintokė Guoda Misonytė.
Lietuvių kalbos mokytoja Ž.Kudlinskienė
![]()






