Ukmergės autobusų parkas pasipildys visiškai naujais miesto autobusais

    0

    kaita4

    Naujais šešiais autobusais ukmergiškiai galės džiaugtis už daugiau nei metų. Tiek laiko užtruks pirkimo procedūros ir autobusų gamyba. Lėšų ekologiškiems autobusams pirkti skyrė Aplinkos apsaugos ministerija. Paskutinį kartą visiškai naują autobusą Ukmergės autobusų parkas buvo įsigyjęs beveik prieš 20 metų.


    Dešimčiai šalies savivaldybių bus nupirkta beveik 100 naujų, aplinkai mažai taršių autobusų. Lėšos autobusams pirkti skirtos iš Klimato kaitos specialiosios programos. Jos gautos pardavus Ispanijai perteklinius Taršos leidimus.

    „Nuoseklaus darbo realizuojant sukauptuosius NNV (Taršos leidimus) išdava – konkreti nauda šalies gyventojams. Atnaujindami autobusų parkus ne tik pagerinsime viešojo transporto būklę, bet ir spręsime kitas problemas – į aplinką bus išmetama mažiau anglies dvideginio, viešasis transportas sparčiau pereis prie modernesnių technologijų“, – sako ministras Aplinkos apsaugos ministras Gediminas Kazlauskas.

    Jam pritaria ir UAB „Ukmergės autobusų parkas“ direktorius Alfonsas Prabišas. Pasak jo, lėšų, perkant kurą naujiems autobusams, greičiausiai nepavyks sutaupyti. Tačiau gamtinėmis suslėgtomis dujomis varomi autobusai į aplinką išmes gerokai mažiau teršalų. Autobusų parkas savo lėšomis įsipareigojo įrengti dujų degalinę. Taip pat reikės surasti apie 1,5 mln. litų PVM mokesčiui už importuotas transporto priemones sumokėti. Tiesa, po kelių mėnesių šias lėšas įmonė susigrąžins. Taip pat bendrovė turės nurašyti iki šiol eksplotuotus 6 senus dyzelinius autobusus, aiškino bendrovės vadovas.

    kaita3

    Įmonė rašydama projektą tikėjosi septynių autobusų. Tačiau ministerija ukmergiškiams skyrė šešis autobusus – 5 dujinius ir 1 hibridinį. Pastarasis gali naudoti tiek dujinį, tie dyzelinį kurą, tik jame įtaisytas elektros variklis ir akumuliatoriai. Važiuodamas įprastu kuru, autobusas pakrauna akumuliatorius ir kuri laiką jis važiuoja naudodamasis savo pagaminta elektros energija, pasakojo A. Prabišas. Jis taip pat pridūrė jog gavus minėtus autobusus miestas bus pilnai „papuoštas“.

    kaita6

    Iš daugelio Lietuvos savivaldybių, rašiusių projektus, laimė nusišypsojo tik Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Ukmergės, Telšių, Marijampolės, Raseinių ir Elektrėnų autobusų parkams. A. Prabišas dar negalėjo pasakyti nei kurio gamintojo bus autobusai nei kokia bus jų komplektacija. Autobusus, paskelbusi tarptautinį konkursą, centralizuotai perka projektą valdanti – Centrinė projektų valdymo agentūra. Mes jiems surašėme savo pageidavimus. Tačiau manau, kad visiems projekto partneriams bus nupirkti vienodi autobusai, sakė bendrovės direktorius.

    Jau vasario 10 dieną paaiškės, kurie autobusų gamintojai dalyvavo pirkime.

    kaita2

    Specializuotos interneto svetainės ebus.lt skirtos, vien tik autobusams bei keleiviniam transportui, turimais duomenimis prieš skelbiant viešųjų pirkimų konkursus, jų sąlygos privalėjo būti suderintos su Ispanijos Vyriausybe. Šioje šalyje veikia dvi autobusus gaminančios kompanijos – „Castrosua“ bei „TATA Hispano“. Tačiau tai nereiškia, kad Lietuva privalės įsigyti būtent šiuos autobusus, rašo ebus.lt.

    Kol kas neaišku, ar ispaniški autobusai tinkami eksploatuoti šalto klimato zonose – jie važinėja tik ten, kur nebūna didelių šalčių. Pietų kraštams skirtų transporto priemonių kėbulo antikorozinė danga gali būti pernelyg menka, neįdiegtos salono autonominio šildymo sistemos. Nors grindys gaminamos iš specialiai apdorotos medienos, tačiau ji tėra 10-18 milimetrų storio. Nepaisant šių trūkumų, gamintojai tvirtina: pritaikyti autobusus šaltesnio klimato šalims jiems nesudarytų didesnių problemų, rašoma ebus.lt

    kaita

    Ispanų teigimu, suspaustas gamtines dujas ir elektą naudojantys autobusai genda retai – juose nėra pavarų dėžės, o elektros motoro priežiūra paprasta. Patikimai tarnauja ir elektros baterijos – anot gamintojų, iki penkerių metų.

    Abiejų ispaniškų autobusų interjeras bei eksterjeras – moderniškas ir patrauklus. Gaila, tačiau bent apytikslių naujų autobusų kainų ebus.lt sužinoti nepavyko. Pasak gamintojų, nors hibridinių transporto priemonių pradinė kaina yra šiek tiek didesnė nei dyzelinių ar SGD, tačiau jos eksploatavimo išlaidos per visą transporto priemonės gyvavimo laikotarpį yra mažesnės, skelbia ebus.lt.

    vilkmerge.lt
    ebus.lt nuotraukos

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia