Lietuvos automobilių ralio čempionatas į Ukmergę sugrįžo po daugiau nei 20 metų pertraukos. Vieniems nauji, o ralio veteranams seniai pamiršti greičio ruožai pateikė ne vieną siurprizą. Jeigu penktadienį buvo vos vienas kitas incidentas, tai nuo ankstyvo šeštadienio ryto šis regionas nieko nelaukdamas pasiėmė pirmąsias aukas.
Šešiolika iš šešiolikos – tiek greičio ruožų laimėjo dabartinis Lietuvos automobilių ralio čempionato lyderis Vaidotas Žala. Kartu su šturmanu Ugniumi Vainevičiumi „Škoda Fabia RS Rally2“ automobiliu važiavęs bei ralyje nugalėjęs lenktynininkas per 115 sportinių kilometrų susikrovė beveik dviejų minučių persvarą. Jį bandžiusiems vytis Ukmergės rajono greičio ruožai buvo negailestingi.
Praeitų metų sezono čempionas Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu pačiame pirmame šeštadienio greičio ruože per greitai atlėkę į vieną iš posūkių strigo vietinėje augalijoje. Nors ekipažui ir „Škoda Fabia Rally2 Evo“ automobiliui buvo viskas gerai, tačiau išsitraukti automobilio bei tęsti lenktynes jiems nepavyko.
Likimas nepagailėjo ir nuostabiai važiavusio ukmergiškio Deivido Gezevičiaus. Puikius rezultatus rodęs vietinių itin palaikomas lenktynininkas sustojo vienuoliktame greičio ruože dėl technikos gedimo.
Ne itin toliau nuvažiavo antroje vietoje buvęs Justas Simaška. Dvyliktame greičio ruože „Škoda Fabia SRT Proto“ automobilis nuslydo nuo kelio ir keletą kartų vertėsi. Ekipažas liko sveikas, tačiau to paties apie automobilį nebuvo galima pasakyti.
Antras „Jusema Rally Ukmergė 2025“ varžybose liko Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu. Į priekį pabėgusio Vaidoto Žalos jie pasivyti nepretendavo, tačiau turėjo visą laiką žiūrėti kas vyksta už jų.
Identišku „Škoda Fabia R5“ automobiliu lenktyniaujantis Giedrius Firantas su Matu Valiuliu visą laiką buvo netoliese ir paskutiniame greičio ruože kaip reikiant priartėjo prie panevėžiečio. Visgi spurto paskutiniame greičio ruože neužteko ir antrą bei trečią vietas galiausiai skyrė penkios sekundės.
Martynas Samsonas su Ervinu Snitku tapo greičiausiu ekipažu vairuojančiu dviem ratais varomą automobilį. Jų meistriškai valdomas raudonasis „BMW M3 E36“ konkurentams buvo nepavejamas ir nuo artimiausio varžovo per visą ralio distanciją atitolo trejomis minutėmis.
Intrigos bei dramų netruko ir „Lithuanian Rally4 Trophy“ įskaitoje, kurioje kovojame dėl 80,000 Eur stipendijos startui 2026m. Europos ralio čempionate.
Po penktadienio į pergalę šiame ralyje pretendavo keturi šios įskaitos dalyviai, tačiau šeštadienis labai greitai viską pakoregavo savaip.
Visų pirma iš varžybų pasitraukė dabartinis „Lithuanian Rally4 Trophy“ lyderis Markas Buteikis. Namų sienos jam deja nepadėjo ir jaunuolis išslydęs iš trasos pažeidė „Ford Fiesta Rally4“ radiatorių, dėl ko varžybos jam pasibaigė anksčiau laiko.
Su bėdomis susidūrė bei daugybę laiko prarado identišką automobilį vairuojantis kelmiškis Irmantas Buivydas.
Nepasisekė ir Erikui Valkeriui su „Opel Corsa Rally4“. Šiam 12 ruožo pradžioje lūžo priekinio rato smeigės ir ekipažas tiesiog liko stovėti viduryje kelio, kol nulūžęs ratas pievomis keliavo savais tikslais.
Visgi pagrindinė kulminacija įvyko paskutiniame, beveik aštuoniolikos kilometrų greičio ruože. Prieš kertinį bei sudėtingiausią šio ralio greičio ruožą, šios įskaitos lyderius Arą Kvedarą bei Klaudą Bučinską vairuojančius „Peugeot 208 Rally4“ automobilius skyrė vos aštuonios sekundės. Klaudas sėkmingai finišavęs ruožą savo oponento Aro finiše taip ir nesulaukė. Netrukus aštuoniolikos metų gimtadienį švęsiančiam vaikinui varžybos itin apmaudžiai pasibaigė paskutinio ruožo viduryje išlaužus ratą dėl vidinėje posūkio trajektorijoje tūnojusio bei pasislėpusio kelmo.
Organizatorių info ir nuotraukos
Nuotraukos iš finišo:
Ralio startas:
GR2:
GR4: