Sveika gyvensena populiarėja – farmacininkai gviešiasi sveikuolių vardo

    0

    Sveikuoli vard jau 2 deimtmeius naudoja Lietuvos sveikuoli sjunga. Sveikuoliai.lt nuotrauka

    Jau kuris laikas Lietuvos gyventojai kiekvieną mėnesį savo pašto dėžutėse randa 24 psl. Camelia vaistinės reklaminę brošiūrą pavadintą „Sveikuoliai“, kurioje pateikiama informacija apie vaistus, vaistukus, papildus, papildėlius ir jiems teikiamas nuolaidas. Neseniai atsirado Walmark kompanijos įkurtas puslapis www.sveikuoliuklubas.lt, kuriame rasite vitaminų, papildų, „vyriškumą“ skatinančių tablečių…

    Iš vienos pusės, labai stebina, kad farmacijos kompanijos, dažnai galinčios sau leisti samdytis profesionalius marketingo specialistus, imasi tokios smulkiems spekuliantams būdingos taktikos: vogti idėjas iš kitų ir užpatentuojant paversti jas savomis. Vadybos požiūriu tai rodo menką kompetenciją ir nesugebėjimą sukurti išskirtinio prekės ženklo, kuris galėtų garsinti kompaniją ir leistų išsiveržti į priekį konkurencinėje kovoje dėl rinkos. Taip elgiasi rinkos atstumtieji. Stiprios ir lyderiaujančios kompanijos visada kuria kažką iškirtino, patentuoja tai, ką sukuria pačios, ir didžiausia negarbe laiko idėjų plagijavimą ir kopijavimą.

    Iš kitos pusės, spekuliantų veiklos taktiką perėmusioms kompanijoms reiktų žinoti, kad sveikai gyvenantys žmonės sveikai ir mąsto, todėl tokių prekės ženklų pasirodymas rinkoje sukelia pasipiktinimą, nepasitenkinimą ir priešingą efektą tarp tų sveikuolių, kurie vis dar užsuka į vaistines. Sveikuõlis yra tas, kuris yra sveikas ir jam nei vaistų, nei papildų, nei vitaminų iš vaistinės dažniausiai neprireikia.

    UAB Reklamos sklaida pateiktas patentuoti preks enklas Sveikuoliai. J naudoja Camelia kviesdama vartoti jos vaistus

     

    UAB „Reklamos sklaida“ pateiktas patentuoti prekės ženklas „Sveikuoliai“. Jį naudoja Camelia kviesdama vartoti jos vaistus

    „Kažkaip tas viršelis ir užrašų SVEIK-UOLIAI / SVEIKUOLIAI naudojimas šitame kontekste mane šiek tiek supykdė, o gal ir supykino. Visa dar bandau susigaudyti“, – dalinasi savo mintimis Sveikatos mokslų universiteto doktorantė Vaida Liutkutė.

    „Tai serijinis reklaminis leidinys, parodantis realybę, kaip farmacijos įmonės manipuliuoja žmonių sąmone…“, – sako žurnalistas Juozas Dapšauskas.

    Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentas Dainius Kepenis tokią veiklą vertina labai aiškiai: „Čia pavyzdys, kaip vagys – farmamafija, kurie tiek jau nukvako ir aptemo nuo godumo, kad tėvą ir motiną kartu su vaikais ir anūkais parduotų dėl papildomo pelno“.

    Tiems, kurie vis dar ieško sveikatos poliklinikoje, ligoninėje, vaistuose, skiepuose ir papilduose,  brošiūros pavadinimas visai tinkamas ir „Ligoniai“, internetinio puslapis – „www.ligoniuklubas.lt – jokio skirtumo, tokie žmonės ieško pigių prekių, nuolaidų ir tiek. Tačiau toks vaistų reklamos būdas pasisavinant sveikuolio vardą ir įvaizdį, yra įžeidimas visiems sveikai gyvenantiems žmonėms, kurie nuo šiol yra kviečiami aplenkti Camelia vaistinės tinklą ir vengti bendrovės „Walmark“  produkcijos. Yra begalė kitų vaistinių tinklų ir papildus parduodančių kompanijų, kurios nebando gvieštis svetimo vardo ir įžūliai nesityčioja iš visuomenėje vis populiarėjančios Lietuvoje sveikos gyvensenos idėjos.

     

    Sigita Kriaučiūnienė
    Lietuvos sveikuolių sąjungos viceprezidentė

    sveikuoliai.lt nuotr.

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia