K.Grinius: Apie Ukmergės valdžios melą, reputaciją, pinigus, korupciją ir žulikus

    0

    1096838 99135370

    Pastaruoju metu Ukmergės rajonos savivaldybė nemažai dėmesio skiria mano sveikatai, prestižui ir finansams (bent jau rentai). Esu nuoširdžiai dėkingas už tokį dėmesį, bet rajono valdžiai, vadovaujamai mero A.Kopūsto, primenu, kad kiekvienas Ukmergės bendruomenės narys nusipelno tokio vietinės valdžios dėmesio. Aš gi, būdamas sąmoningas Ukmergės pilietis, reaguodamas į man parodytą dėmesį, norėčiau savai bendruomenei pateikti šiuos savo pastebėjimus apie mano „mylimą Ukmergės valdžią”.      

    Apie melą: dar kartą Ukmergės valdžiai primenu senuolių išmintį – „kas meluoja, tas ir vagia”

    2013 metų sausio 21 dieną Ukmergės rajono savivaldybės išplatintame pranešime Dėl biokuro katilinės statybos Vilniaus gatvėje” teigiama, kad „Šis, dėl neaiškių priežasčių parašytas, Kęstučio Griniaus straipsnis paremtas vienu, paties autoriaus išgalvotu, teiginiu – neva, išduotais leidimais statyti biokuro katilinę. Šį, iš nežinomų šaltinių išgirstą, „faktą“ Signataras galėjo lengvai patikrinti, kreipdamasis į Ukmergės rajono savivaldybės specialistus.”  

    Atsakingai pareiškiu: „Savivaldybė (kaip visuomet) meluoja Ukmergės bendruomenei –  2012 m. gruodžio 14 dieną Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija  raštu Nr. (23.17)-2D-1857 mane informavo, kad „Atsižvelgdami į Kęstučio Grinius prašyme nurodytas aplinkybes ir siekdami išvengti Lietuvos Respublikos statybos įstatymo ir Teritorijų planavimo pažeidimų, persiunčiame Ukmergės rajono savivaldybės admnistracijai pagal kompetenciją nagrinėti pareiškėjo prašymą dėl katilinės statybos Ukmergės mieste (kopija pridedama). Prašome Savivaldybės administraciją apie nagrinėjimo rezultatus informuoti pareiškėją Kęstutį Grinių”.

    Tik Ukmergės savivaldybė gali pasižymėti tokiu įžūlumu – pažeidžiant Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos piliečio teises bei piliečiui nesuteikiant jo prašomos informacijos ir tuo pačiu metu paskleidia visuomenei melą, kad pilietis dėl informacijos nesikreipė! Kokius nusikaltimus slepia Ukmergės savivaldybė nuo manęs ir visuomenės slėpdama informaciją?

    Atsižvelgiant į tai ir prisimindamas senuolių išmintį, kad „kas meluoja, tas ir vagia”, drąsiai teigiu, kad Ukmergės savivaldybės valdžia yra vagių valdžia.

    Apie reputaciją: ar galima iš Ukmergės savivaldybės atimti tai, ko ji jau seniai neturi?

    Savivaldybės pranešime rašoma, kad Sausio 18 dieną laikraštyje „Ukmergės žinios“ publikuotas Kęstučio Griniaus straipsnis („Visi Lietuvos žulikai – vienykitės“ – Ukmergės šilumos ūkis pereina į žulikų rankas), kuriame pateikiama informacija <…> žemina Ukmergės rajono savivaldybės reputaciją.

    Apie kokią Ukmergės savivaldybės ir jos vadovų reputacija gali eiti kalba, kai:

    – rajono Tarybos dauguma suformuota iš asmenų, rinkimų į rajonos savivaldybės tarybą metu, pirkusių rinkėjų balsus ar kitaip klastojusius rinkimo rezultatus;
    – įtariant nusikaltimų padarymu, rajono tarybos narių ir administracijos namuose daromos kratos;

    – mero šeimynėlė yra įtariama PVM grobstymu;
    – mero šeimynėlei mesti vieši kaltinimai dėl nuosavo turto gerinimo, pasinaudojant įtaką skirstant ES lėšas;
    – merui per „prievartą”, jam  ,,nežinant” ir ,,nesidomint”,  grąžinamos invalidumo skolos už kelis metus;
    – Tarybos etikos komisija merą, kaip pažeidusį etiką ir padariusį didelę žalą savivaldybės prestižui, įpareigoja atsiprašyti rajono gyventojų;
    – kelis metus nuolat, per visas Lietuvos žiniasklaidos priemones (televiziją, radiją, laikraščius) skleidžiama kritinė informacija apie Savivaldybę ir jos vadovus;
    – daugybė Viešųjų pirkimų tarnybos sprendimų, kurie  nustatė neskaidrią savivaldybės institucijų veiklą, pradėti STT ir kitų tarnybų ikiteisminiai tyrimai;
    – ir taip toliau.

    Tai apie kokią savivaldybės reputaciją rašoma įvairiuose savivaldybės pranešimuose?

    Apie pinigus: svetimus skaičiuoti malonu ir lengva, o kaip reikalai su savais?

    Mero A. Kopūsto valdymo metais (2004 m.- 2012 m.) Ukmergės rajono savivaldybės skola padidėjo penkis kartus – nuo 8 mln. litų iki 40 mln. litų.

    Kas ir kaip, kokiais būdais ir priemonėmis turės čią skolą padengti? Kada Ukmergės savivaldybės biudžetas taps ne deficitiniu – kada skolos nebedidinsime ir skolą pradėsime mažinti? Kas atsakys už valdymo, kada gyvenome ne pagal savo išgales, pasekmes?

    Milijoninės Ukmergės rajono savivaldybės organizacijų ir įstaigų skolos UAB ,,Ukmergės šiluma“. Atsakykite: kodėl UAB ,,Ukmergės šilumą” turi išlaikyti gyventojai, o valdžia gali suteikti sau privilegiją nemokėti už šilumos tiekimo paslaugą? Iš kokių resursų šios skolos bus padengtos?

    Milijoninės skolos už atliekų tvarkymą. Ar vieną dieną neprabusime kaip Italijoje ar Graikijoje – tarp šiukšlių  kalnų? Iš kokių resursų šios skolos bus padengtos?

    Net Globos namams rajono valdžia sugebėjo ,,padaryti” milijoninę skolą. Pasinaudodama savo valdžios galiomis, Ukmergės savivaldybė skolinga visiems, kuriems gali būti skolinga.

    Biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojai, prievartos budu, išvaromi į nemokamas atostogas. Tai Ukmergės mero A.Kopūsto ir jo kompanijos valdymo pasekmės. Kas atsakys už tai, kad darbuotojai priversti ,,savo noru“ atsisakyti 1000-1500 litų?

    Didžiausi daugiabučių namų administravimo ir eksploatavimo tarifai ir jų panaudojimo kontrolės visiškas nebuvimas. Nuolat keliamos geriamo vandens tiekimo kainos ir didžiausios Lietuvoje šildymo kainos. Ar dar yra kitų būdų skurdinti savą bendruomenę? Jei tokių būdų esama, tai Ukmergės valdžia tikrai jais pasinaudos.

    Tai tik keli pavyzdžiai apie Ukmergės savivaldybės finansus ir valdžios gebėjimus skurdinti savo bendruomenę. Problemos yra ženkliai didesnės.

    Apie korupciją: paskendę korupcijos liūne

    Daugeliui Ukmergės bendruomenės narių nereikia įrodinėti ar kitaip pagrįsti Ukmergės valdžios korupcinių dalykų. Bet ar vagis kada nors prisipažįsta, kad jis yra vagis? Todėl Ukmergės valdžiai vis tenka priminti:

    – Viešųjų pirkimų tarnyba Ukmergės savivaldybėje vykdytų pirkimų atžvilgių priėmė daugiau nei dešimtį sprendimų, kuriais nustatė, kad savivaldybė pirkimus vykdė neskaidriai, nesilaikė įstatymų. Savivaldybės administracijos darbuotojai ne kartą bausti administracinėmis baudomis dėl netinkamo viešųjų pirkimų organizavimo. Kas slepiasi už neskaidrių viešųjų pirkimų, kurių sumos yra artimos šimtui milijonų?

    Valstybės auditas nustatė, kad  Ukmergės savivaldybėje pagal investicijų projektus rekonstruojant Kultūros centro, Jono Basanavičiaus gimnazijos ir Užupio vidurinės mokyklos pastatus nustatyta reikšmingų Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimų. Savivaldybės administracija pasirinko netinkamus pirkimo būdus, nepagrįstai suskaidė darbų, atliekamų pagal tą patį projektą, pirkimus, sutartyse nenumatė užsakovo rezervo naudojimo kainodaros taisyklių. Per visus tris objektus įsigyta papildomų darbų be viešųjų pirkimų procedūrų daugiau nei už 1,3 mln. Lt. Audito metu nustatyti pažeidimai rodo, kad Kultūros centro pastato ir švietimo įstaigų rekonstrukcijos darbų pirkimai buvo atlikti pasirenkant vieną paprasčiausių viešųjų pirkimų būdų – apklausas. Pavyzdžiui, apklausos būdu buvo parinktas rangovas Kultūros centro pastato III etapo rekonstrukcijos darbams, nors pirkimo objekto vertė didesnė nei 13 mln. Lt, o mažos vertės darbų, kuriems galima taikyti apklausos būdą, pirkimo riba – 500 tūkst. Lt. Be to auditoriai nustatė, kad Ukmergės rajono savivaldybės administracija, vykdydama statybos rangos sutartį, 2009 m. neteisėtai rangovui sumokėjo 110,7 tūkst. Lt už neatliktus darbus, nes atliktų darbų aktuose du kartus buvo nurodyti tų pačių patalpų apdailos darbai ir didesnis šiltintų sienų plotas. Audito metu nebuvo galima įvertinti, ar 2009 m. už rekonstrukcijos darbus beveik 900 tūkst. Lt sumokėta pagal sutarties sąlygas, nes savivaldybė nepateikė detaliųjų darbų sąmatų.

    Kratos. Ukmergės ramybę sudrumstė kratos, atliktos vienoje didžiausių rajono įmonių – bendrovėje „Izobara“, savivaldybės pastate ir rajono tarybos nario bei administracijos direktoriaus Juozo Varžgalio namuos.Po antradienį bendrovėje „Izobara“ surengtų kratų ir įmonės veiklos patikrinimo pareigūnai išsivežė 25 kompiuterių sisteminius blokus, kuriuose, kaip įtariama, yra įdiegtos neteisėtos kompiuterinės programos. Į teisėsaugos akiratį „Izobara“ ir rajono valdžios atstovai pateko dėl Specialiųjų tyrimų tarnybos pradėto tyrimo. Buvo gauta informacijos dėl galimos korupcijos atliekant, vykdant ir pasirašant susitarimus tarp rajono savivaldybės ir viešąjį konkursą atlikti Ukmergės stadiono pastato rekonstrukcijos darbus laimėjusios bendrovės „Izobara“ bei jos antrinės įmonės „IZO turtas“. Šio projekto vertė – daugiau nei 723 tūkst. litų.Viešųjų pirkimų tarnyba, patikrinusi šį viešąjį pirkimą, nustatė 6 pažeidimus ir konstatavo, kad tai galėjo turėti įtakos pirkimo rezultatams.

    STT pradėjo tyrimus, bet kadangi vyksta tyrimai, tai kol kas teks susilaikyti nuo konkretesnių komentarų.

    Apie žulikus: Ukmergės valdžia – žulikų perykla?

    Neskaidrūs viešieji pirkimai, korupcija, piktnaudžiavimas valdžios galiomis, melas bendruomenei ir t.t. – ar tai nėra pagrindas Ukmergės valdžiai virsti įvairaus plauko žulikų peryklai? Ar mano straipsnyje „Visi Lietuvos žulikai – vienykitės“ – Ukmergės šilumos ūkis pereina į žulikų rankas” , nurodyti faktai, kad būsimos katilinės Vilniaus gatvėje savininkų, statytojų ir galimų investuotojų sąrašas susideda iš įmonių (tik iš įmonių), kurių atžvilgiu teisėtvarkos institicijos atliko kratas ir pradėjo ikiteisminius tyrimus, neįrodo, kad iš tiesų Ukmergės valdžia – žulikų perykla?

    Atsakykite: ar bendruomenė, atskiri jos nariai turi (privalo) kovoti su šios peryklos vaisiais ar kaip avinai nuleidę galvas leisti savę ir savo vaikus pasmerkti perykloje išaugintų žulikų jungui ir pasityčiojimui?

    Post scriptum. Bendrauju su visais – ir su savivaldybės žulikais ir tais, kuriuos savivaldybė įvardija kaip žulikus. Todėl manęs neišgąsdins jokie bandymai priklijuoti UAB ,,Miesto energija” atstovo ar bendrininko etiketę. Viešųjų pirkimų tarnyba, STT , Valstybės auditas ar kitos valstybės institucijos priima nepalankius sprendimus savivaldybės ar jų vadovų atžvilgiu, daro kratas, ar mero reikalauja viešai atsiprašyti Ukmergės bendruomenės, tikrai ne todėl, kad Kęstutis Grinius bendrauja su UAB ,,Miesto energija“ atstovais.

    Jeigu nebus kam Ukmergės valdžiai ,,išspardyti užpakalių“, tai tikrai sugrįšiu į politiką, kad tai padaryčiau.

    Ukmergės valdžia gali neabejoti, kad nepagailėsiu savo rentos, kad šiame tekste įvardintos bei kitos problemos  būtų viešinamos ir reikalausiu jas spręsti. Tai mano, kaip sąmoningo piliečio, konstitucinė teisė.

    Lietuvos Respublikos Nepriklausomybės Atstatymo Akto Signataras Kęstutis Grinius

    www.sxc.hu nuotr.

     

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia