
E. Darulis pasakojo, kad į festivalį buvo suvažiavę geriausi pasaulio dambrelių virtuozai. Todėl teko pamatyti dambrelių įvairovę, pačiam jais pagroti, pasidalinti grojimo įspūdžiais. Čia pat, pas vietnamietį profesorių, mokslų daktarą, teko mokytis ir obertoninio dainavimo. Ukmergiškis stebisi, kad išmokti obertoninio dainavimo galima per dvi valandas. Vėliau lieka tik „šlifuoti“ techniką. E. Daruliui malonu, kad jo grojimo techniką, festivalio organizatorius įvardino kaip tobulą. Lietuviai festivalyje prisirinko daug idėjų, prikūrė planų, platino savo CD „Lietaus lašai“.
Lietuviai festivalyje autentiškai sugrojo dar 1938 metais kraštiečio Juozo Kutelio užrašytą kūrinį „Mudu du broliukai“. Festivalio dalyviams buvo demonstruojami lietuviški instrumentai – kanklės, puslynė, dambrelis, birbynė, ūžlys (pasirodo ir australų aborigenai turėjo tokį patį instrumentą), grojamos liaudies dainos.
A. Bartašius, norėdamas geriau pademonstruoti lietuviškas tradicijas, kanklėmis grojo atsigulęs. Ir pasakojo, kad vyras po darbo gulėdamas ant lovos grodavo. Nes mirus tėvui, būdavo nupjaunamas medis, sūnus iš jo pasigamindavo kankles. Ir tikėdavo, kad tame instrumente gyvena tėvo dvasia.
Paskutinę festivalio dieną lietuvių laukė koncertas. E. Darulio vertinimu, kadangi grojimas dambreliu nėra pop kultūra, pilnos salės žiūrovų nebuvo. Tačiau lietuvių pasisekimą rodo ir faktas, kad organizatoriai į sekantį festivalį, vyksiantį Jakutijoje, žadėjo pakviesti ir lietuvius.
Pasakodamas įspūdžius iš kelionės per Vengriją, muzikantas sakė, kad nustebino faktas, jog, pavyzdžiui, turguje prekeiviai nesusirenka daiktų, juos tik pridengia. Ir vagysčių čia nėra. Lietuviai gyveno organizatoriaus namuose. Visas festivalio dienas namas buvo nerakinamas, kad svečiai galėtų išeiti ir pareiti kada nori.
vilkmerge.lt
A.Bartašiaus nuotr. ir http://doromb.com
{youtube}msXdhN_q9IY{/youtube}
Jei nematote video, spauskite ČIA.






