Praėjęs laiko tarpas, kurio metu Ukmergės Savivaldybės tarybos posėdžio metu veikė taip vadinama piliečių tribūna, leidžia pastebėti:
-į piliečių tribūna patekdavo asmenys, kurių problemos privalėjo būti išspręstos Ukmergės savivaldybės administracijoje t.y. iš esmės jie skundėsi nekokybiška, biurokratiška, neefektyvia rajono administracijos veikla.
– į piliečių tribūna patekdavo asmenys, kurie Ukmergės bendruomenėje dažnai įvardinami ,kaip ,,mažuma trenkti”.
– iš piliečių tribūnos nesulaukta esminių pastabų, pasiūlymų, projektų(išskirus atskirus atvejus, tarkime, dėl ligoninės darbo) , todėl konstatuotina, kad iš esmės piliečių tribūna neatlieka to vaidmens dėl kurio buvo sukurta.
-piliečių tribūna buvo panaudota valdančios daugumos ir mero asmeninių problemų sprendimui. Tai yra netoleruotina , smerktina ir tokiai praktikai turi būti užkirstas kelias.
Neformalus piliečių forumas 2015 Plius pareiškia:
Pirma. Pilietis, eidamas į savivaldybės tarybos suteiktą piliečio tribūną, turi suvokti, kad jis kreipiasi į aukščiausią Savivaldybės valdžią, todėl jo kreipimaisis turi būti skirtas klausimams, kuriuos gali ar privalo spręsti Ukmergės rajono savivaldybės taryba – dėl visai (ar ženkliai daliai) Ukmergei svarbių reikalų, dėl Ukmergės rajono savivaldybės taryboje svarstomu klausimų ar jų projektų, dėl Ukmergės rajono savivaldybės priimtų sprendimų, kurie galimai pažeidžia piliečių teises ar teisėtus interesus, dėl savivaldybės pavaldžių įmonių, organizacijų darbo ir veiklos ir pan.
Antra. Pilietis, pasinaudodamas savivaldybės tarybos suteikta piliečio tribūna, galėtų pateikti tam tikrus siūlomus teisės aktų projektus, galiojančių teisės aktų pataisymus t.y. siūlymus plačiau pristatytisavivaldybės tarybos nariams, kurie vėliau spręstų: ar šios projektus svarstyti ir spręstų ar tokiems piliečio pasiūlymams reikalingi Ukmergės rajono savivaldybės tarybos sprendimai.
Trečia. Savivaldybės tarybos suteiktą piliečio tribūna pirmiausiai turi pasinaudoti įvairių nevyriausybinių organizacijų ar susivienijimų atstovai, nes jie atstovauja ne vien save, bet grupę žmonių, veikiančia tam tikroje srityje. Taip pat piliečių tribūna galėtų pasinaudoti įmonių, įstaigų ar kitokių organizacijų atstovai.
Ketvirta. Nepritartina Ukmergės savivaldybės ketinimams, įvesti išankstinį privalomą rašytinį teksto pateikimą. Tai pažeistų žmogaus teises, galimai apribotų konstitucinę žodžio laisvės teisę.
Pabaigai. Šiuo atveju tenka pripažinti, kad Ukmergės rajono savivaldybės Taryba sukūrė teisinį institutą, kurio pagalba savivaldybės bendruomenės nariai gali realizuoti tam tikras savo teises. Kaip Ukmergės piliečiai išnaudos jiems suteikta galimybę, priklauso tik nuo pačių piliečių.
Praėjęs laiko tarpas, kurio metu Ukmergės Savivaldybės tarybos posėdžio metu veikė taip vadinama piliečių tribūna, leidžia pastebėti:
-į piliečių tribūna patekdavo asmenys, kurių problemos privalėjo būti išspręstos Ukmergės savivaldybės administracijoje t.y. iš esmės jie skundėsi nekokybiška, biurokratiška, neefektyvia rajono administracijos veikla.
– į piliečių tribūna patekdavo asmenys, kurie Ukmergės bendruomenėje dažnai įvardinami ,kaip ,,mažuma trenkti”.
– iš piliečių tribūnos nesulaukta esminių pastabų, pasiūlymų, projektų(išskirus atskirus atvejus, tarkime, dėl ligoninės darbo) , todėl konstatuotina, kad iš esmės piliečių tribūna neatlieka to vaidmens dėl kurio buvo sukurta.
-piliečių tribūna buvo panaudota valdančios daugumos ir mero asmeninių problemų sprendimui. Tai yra netoleruotina , smerktina ir tokiai praktikai turi būti užkirstas kelias.
Neformalus piliečių forumas 2015 Plius pareiškia:
Pirma. Pilietis, eidamas į savivaldybės tarybos suteiktą piliečio tribūną, turi suvokti, kad jis kreipiasi į aukščiausią Savivaldybės valdžią, todėl jo kreipimaisis turi būti skirtas klausimams, kuriuos gali ar privalo spręsti Ukmergės rajono savivaldybės taryba – dėl visai (ar ženkliai daliai) Ukmergei svarbių reikalų, dėl Ukmergės rajono savivaldybės taryboje svarstomu klausimų ar jų projektų, dėl Ukmergės rajono savivaldybės priimtų sprendimų, kurie galimai pažeidžia piliečių teises ar teisėtus interesus, dėl savivaldybės pavaldžių įmonių, organizacijų darbo ir veiklos ir pan.
Antra. Pilietis, pasinaudodamas savivaldybės tarybos suteikta piliečio tribūna, galėtų pateikti tam tikrus siūlomus teisės aktų projektus, galiojančių teisės aktų pataisymus t.y. siūlymus plačiau pristatytisavivaldybės tarybos nariams, kurie vėliau spręstų: ar šios projektus svarstyti ir spręstų ar tokiems piliečio pasiūlymams reikalingi Ukmergės rajono savivaldybės tarybos sprendimai.
Trečia. Savivaldybės tarybos suteiktą piliečio tribūna pirmiausiai turi pasinaudoti įvairių nevyriausybinių organizacijų ar susivienijimų atstovai, nes jie atstovauja ne vien save, bet grupę žmonių, veikiančia tam tikroje srityje. Taip pat piliečių tribūna galėtų pasinaudoti įmonių, įstaigų ar kitokių organizacijų atstovai.
Ketvirta. Nepritartina Ukmergės savivaldybės ketinimams, įvesti išankstinį privalomą rašytinį teksto pateikimą. Tai pažeistų žmogaus teises, galimai apribotų konstitucinę žodžio laisvės teisę.
Pabaigai. Šiuo atveju tenka pripažinti, kad Ukmergės rajono savivaldybės Taryba sukūrė teisinį institutą, kurio pagalba savivaldybės bendruomenės nariai gali realizuoti tam tikras savo teises. Kaip Ukmergės piliečiai išnaudos jiems suteikta galimybę, priklauso tik nuo pačių piliečių.