Briuselyje – apie romų tautybės vaikų ir jaunimo integraciją

    0

    small i9yykr4114 copy

    Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo pavaduotoja Ingrida Krikštaponienė2013 m. birželio 27 d. dalyvavo tarptautinėje konferencijoje Briuselyje, kurioje buvo nagrinėjami romų tautybės vaikų ir jaunimo integracijos į pilnavertį gyvenimą klausimai.

    Europos komisija parengė komunikatą, kuriuo Europos Sąjungos valstybes raginamos parengti romų integravimo strategijas. Atsižvelgdamos į savo šalies situaciją, Europos valstybės vykdo nacionalinio lygmens programas (Lietuva taip pat). Tikslas – suteikti visiems žmonėms lygias galimybes į mokslą, sveikatos apsaugą, būstą, darbą. Ypač didelis dėmesys skirtas teisei į mokslą. Konferencijoje pateikta gerosios patirties pavyzdžių: Europos valstybėse inicijuojamas dienos centrų, priešmokyklinių grupių, mokyklų romų vaikams steigimas, vykdomos užimtumo vasaros atostogų metu programos, organizuojama švietėjiška veikla suaugusiesiems. Konferencijos dalyviai kalbėjo apie romų tautybės žmonių bedarbystės problemą. Siekiant suteikti romams naujų kompetencijų, organizuojami kursai. Jiems skiriami milijonai, tačiau mokymų turinys atitolęs nuo formaliojo švietimo reikalavimų. Išduodami kursų išklausymo pažymėjimai nepripažįstami darbo rinkoje, todėl dauguma romų tautybės žmonių negali susirasti darbo.

    Konferencijos metu konstatuota, kad daugelyje Europos šalių neužtikrinamos lygios galimybės romų tautybės žmonėms į sveikatos apsaugą, darbą, būstą, mokslą, juntama diskriminacija. Vaikai jaučia atskirtį mokyklose: jiems nesudaromos galimybės mokytis savo gimtosios kalbos, kai kuriose šalyse jie ugdomi atskirose patalpose nuo toje pačioje mokykloje besimokančių kitų tautybių vaikų. Ypač kelia nerimą romų neraštingumas, nenoras mokytis. Suaugusieji per mažai dėmesio skiria savo vaikų ugdymui ikimokyklinėse įstaigose, neskatina jų eiti į mokyklą, nes patys neturėjo motyvacijos mokytis. Europos kontekste situacijos beveik negerina ir baudų tėvams už vaikų mokyklos nelankymą skyrimas. (Ukmergėje pamokų lankomumo problema sprendžiama sisteminiu būdu, todėl romų tautybės vaikų mokyklos nelankymo problemos beveik nėra). Atkreiptas dėmesys, kad problemą padėtų spręsti mokytojų padėjėjų etatų steigimas klasėse, kuriose mokosi romų vaikai. Mokytojų padėjėjais rekomenduota skirti romų tautybės žmones.

    Konferencijoje konstatuota, kad siekiant užtikrinti lygias galimybes visiems Europos Sąjungos gyventojams, būtina didesnį dėmesį skirti romų integracijos lygiateisiškumo stebėsenai.

     Švietimo ir sporto skyriaus informacija

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia