Ar galima pagal bendrą bulvių krūvą apskaičiuoti, kiek vartotojas suvartojo bulvių?

    1373
    0
    svarstykles_copy
    svarstykles_copy

     

    Esmė yra tokia, kad paslaugą ar prekę vartotojas pasirenka pats ir jos kiekį irgi. Tarkim parduotuvėje aš perku kilogramą bulvių ar kitokių produktų. Pasirenku gamintoją, prekę, tada jos kiekį. Bet mane domina, kaip Jūsų Tarnyba vertina tai, kad šimtai tūkstančių Lietuvos gyventojų gauna centralizuoto šildymo paslaugą, negalėdami reguliuoti jos kiekio? Suprantama, kad dažniausiai tiekėjas yra vienas, tačiau patiekiamas kiekis yra skirtingas. Juk tai akivaizdus vartotojų teisių pažeidimas, kuomet vartotojas negali reguliuoti jam tiekiamos paslaugos kiekio. Jeigu vartotojas gauna pakankamą kiekį paslaugos (bute yra +18 laipsnių) ir jam nereikia, kad būtų daugiau (daugiau negu +18 laipsnių), kodėl jis priverstas vartoti dar ir dar?

    Niekas neverčia mane kaip vartotoją parduotuvėje pirkti du kilogramus bulvių, jeigu aš noriu vieno kilogramo, tai kodėl mane verčia vartoti šilumos daugiau negu man reikia? Problema yra ta, kad daugelis centralizuotos šilumos vartotojų neturi reguliuojamų šilumos prietaisų. Jie negali vartoti šilumos tiek, kiek jiems reikia. Taigi: kodėl toks vartotojas turi mokėti už šilumą pagal bendrą namo įvadinį skaitiklį? Jeigu pardavėjas neturi svarstyklių, kad pasverti kiek aš perku bulvių parduotuvėje, kieno tai problema? Ar pardavėjo, ar pirkėjo? Ir ar galima iš akies matuojant pagal bendrą bulvių krūvą apskaičiuoti, kiek vartotojas suvartojo bulvių? Kiekvieno vartotojo teisė yra gauti paslaugą tiek, kiek jos  jam reikia gavimo metu.

    O jeigu namas yra nesuprojektuotas tam, kad kiekvienas butas galėtų priimti reikiamą kiekį šilumos, tai kodėl šilumą teikiančios bendrovės savo iniciatyva ir savo lėšomis nepastato tų šilumos skaitiklių? Tai būtų padaryta naudojant priverstinius mechanizmus ir tik tada teikiama paslauga. Ar vartotojas turi rūpintis, kad bulvių pardavėjas įsigytų svarstykles, o gal pats pardavėjas turi į tai investuoti,  kad jo veikla būtų skaidri ir patraukli? Tačiau Lietuvoje viskas vyksta atvirkščiai, pirma vartotojas gauna didžiules sąskaitas už paslaugas, o tada jau turi galvoti kaip tų paslaugų kiekių nereikalingų atsikratyti. Tai akivaizdus vartotojų teisių pažeidimas, kaip jūs jį vertinate? Nuo pat Vilniaus energijos išnuomavimo privatininkams, turėjo būti investuota į šilumos matavimo skaitiklius. Tačiau jau eilę metų yra pažeidinėjamos vartotojų teisės ir net nesigirdi kalbų, kad kažkas keisis.

     

    Parengta skaitytojo laiško pagrindu

    Nacionalinė dujų, elektros ir šilumos vartotojų gynimo lyga Kęstutis Grinius

    www.sxc.hu nuotr.

    Atsakyti:

    Prašome įrašyti komentarą
    Prašome įvesti vardą čia