Pradinis Švietimas Siesikų pagrindinės mokyklos komanda Turkijoje

Siesikų pagrindinės mokyklos komanda Turkijoje

Erasmus+ projekto mokiniai ir mokytojai lankėsi Hatay provincijos Antakya miesto dviejose mokyklose. Vienoje mokykloje mokosi talentingi vaikai iš visos provincijos, kurie po pamokų tobulina savo fizikos, matematikos, chemijos, dailės, anglų ir turkų kalbų, muzikos, gamtos mokslų žinias. Kita mokykla – pagrindinė, kaip ir mūsų, tik ne tokia moderni. Nors abi mokyklos labai skirtingos, tačiau turkiškas svetingumas ir vaišingumas buvo jų abiejų svarbiausias bruožas.

Antakya – miestas Turkijos pietuose prie Asio upės, netoli Sirijos sienos. Miestas garsus tekstilės, avalynės pramone, alyvuogių aliejaus ir muilo gamyba, yra kviečių, citrusinių vaisių, petražolių, vynmedžių auginimo regiono centras. Buvo labai įdomu stebėti, kaip gaminami rankų darbo šilko šalikai. Lankėmės alyvuogių aliejaus muziejuje – dirbtuvėje, buvo galima nusipirkti ką tik spausto alyvuogių aliejaus, jis, beje, vadinamas Altinozu regiono auksu. Pabraidėme po medvilnės lauką ir prisiskynėme baltučių vatos gumulėlių. Dar niekada anksčiau nebuvo tekę lankytis medicininių ir prieskoninių augalų muziejuje, kuriame galima uosti eksponatus.

grindų mozaika

Miestas turi labai garsią istoriją. Įkurtas 300 m. pr. m. e. makedoniečių armijos karvedžio. I amžiuje buvo viena žymiausių krikščionybės židinių. Mes lankėmės krikščioniškoje Švento Petro bažnyčioje (tiksliau, jos liekanose), kuri buvo įkurta urve. Šis urvas yra viena seniausių krikščionybės bažnyčių. Seniausios išlikusios bažnyčios pastato dalys datuojamos mažiausiai IV-V amžiui. Taip pat lankėmės ir mečetėje. Dauguma mokinių ir mokytojų tai darė pirmą kartą, todėl buvo tikrai netikėta, kai reikėjo nusiauti batus ir apsirišti plaukus skarele.

Hatay provincijoje vyksta daugybė archeologinių kasinėjimų. Čia iškasami įspūdingi radiniai, pavyzdžiui, 3000 metų senumo hetitų karaliaus Šupiluliumo I statula, rūmų liekanos, o patys įspūdingiausi radiniai yra grindų mozaikos. Antakya turi didžiausią pasaulyje grindų mozaikų kolekciją. Mes turėjome galimybę ją apžiūrėti iš arti. Jos sukurtos iš labai mažų akmenukų ir atrodo tarsi įvairiausių raštų kilimai ar paveikslai.

Karalius Šupiluliumas I

Projekto susitikimo tema buvo vanduo – „water“, todėl daug veiklų buvo susieta su vandeniu. Lankėmės vandens valymo įrenginiuose, užtvankoje, prie krioklio, Titus tunelyje (jį senovės romėnai iškasė, kad vanduo pakliūtų į miestą), tvarkėme Viduržiemio jūros paplūdimį.

Kelionė buvo išties nuostabi – pamatėme daugybę įdomių dalykų, žavėjomės puikiais gamtos vaizdais, sutikome daug nuostabių žmonių, o vietovių, kurias aplankėme, neįmanoma trumpai apibūdinti. Šis kraštas – tikrai vertas dėmesio. Na o mes esame dėkingi Erasmus+ projektui, kuris finansuoja visas mūsų išlaidas.

Violeta Grigaliūnienė

Erasmus+ projekto koordinatorė Siesikų pagrindinėje mokykloje