Pradinis Švietimas Mokinių viešnagė AHHAA mokslo centre Tartu mieste

Mokinių viešnagė AHHAA mokslo centre Tartu mieste

20160930_081619Paskutinę rugsėjo dieną „Šilo“ pagrindinės mokyklos šeštokai ir keli aštuntokai su mokytojomis L. Nazimoviene, J. Kuodiene ir D. Šarkiene vyko į Estijos miestą Tartu.

Kelionę pradėjome penktadienio naktį. Prie mokyklos mus pasitiko gidas Kęstutis, kuris lydėjo ukmergiškius visą kelionės laiką. Važiavome per bundančią Latviją, keliavome Estijos žeme. Anksti rytą pasiekėme Tartu miestą- antrą pagal dydį Estijoje.

Pagrindinis mūsų kelionės tikslas – AHHAA mokslo centras. Tai didžiausias Baltijos šalių mokslo centras, šiuolaikiškai įdomiai supažindinantis su mokslu ir technologijomis. Čia viskas kitaip, negu esame įpratę matyti įprastuose muziejuose, t.y. taikomos visiškai kitokios taisyklės: lieskite viską, ką norite paliesti, išbandykite viską patys, čia smalsumas nėra draudžiamas. Vaikai galėjo daugumą eksponatų paliesti rankomis, patys išbandė jų veikimą, apsilankė 4D kino teatre, skrydžių simuliatoriuje. Ir čia buvo galima rinktis: kai kurie mokiniai skrido po kelis kartus, o kai kurie nedrįso taip savęs išbandyti. Visus labai viliojo važiavimas dviračiu ant lyno, nes iki šiolei dauguma galvojo, kad tai tik cirko artistų triukai. Mokiniai turėjo galimybę pamatyti, kaip iš kiaušinio išsirita viščiukas, stebėjo vaisinių muselių drozofilų mitybą ir dauginimąsi natūraliu ir padidintu vaizdu. O kieme prie centro, pasinaudoję sverto principu, kėlė mašiną.

20160930_131546Ekskursijos metu grožėjomės Tartu senamiesčiu, aplankėme Domo katedros griuvėsius ir jos atstatytoje dalyje įsikūrusią Universiteto biblioteką, pamatėme Angelų ir velnių tiltus. Pastebėjome, kad miestą puošia daugybė skulptūrų. Mums patiko kelios jų: estų ir anglų rašytojų E. Vilde ir O. Wilde, „ Studentų bučinys“, ,,Tėvas ir sūnus“. Tartu miestas garsus Universitetu, todėl čia visada daug jaunimo. Ir kaipgi kelionės be prekybos centrų, kuriuose įsigijome lauktuvių suvenyrų…

20160930_133343

Patyrę daug įspūdžių, labai daug sužinoję ir savas žinias pademonstravę gidui, lengvai pavargę, mes grįžome namo tik šeštadienio rytą. Kadangi buvo labai anksti, vaikus pasitikę tėveliai buvo pirmieji, kuriems jaunieji keliautojai iškart ėmė pasakoti tai, ką pamatė, ką išgirdo, kas labiausiai patiko.