Pradžia Verslas Rėmėjų medžiaga Ar verta remontuoti pradurtą padangą?

Ar verta remontuoti pradurtą padangą?

103
0

Ne kiekvienas padangos defektas reiškia, kad ją reikia išmesti ir įsigyti naują. Tačiau yra defektų, kurie iš pažiūros atrodo nekenksmingi, tačiau dėl jų padangos nebegalima toliau naudoti. Apžvelkime, kuriuos padangų defektus galima taisyti, o kuriais atvejais padangą teks keisti?

Padangos, priešingai nei atrodo, yra gana jautrios pažeidimams. Nors tinkamai eksploatuojant jos gali atlaikyti važiavimą dideliu greičiu ir perkelti didžiules perkrovas ant asfalto, jos lengvai pasiduoda sąlytyje su kelkraščiais, duobėmis ir kitomis kliūtimis, kurios jų laukia kelyje.

Padangas sugadinti lengva, ypač žiemą. Daug prastesnė asfalto būklė, po vandens ar purvo sluoksniu pasislėpusios skylės ir sniegu padengti borteliai, net ir atsargiai važiuojant, gali pasirodyti neįveikiamomis kliūtimis ir lengvai sugadinti padangą.

Padangų pažeidimai ir galimi sprendimo būdai

Šoninės sienelės pjūviai

Pirmajai grupei priskiriami visi padangos šoninės sienelės iškilimai, įpjovimai ir įtrūkimai – tiek iš jos vidaus, tiek iš išorės. Dažniausiai jie atsiranda dėl stipraus rato smūgio į aštrų kraštą – bordiūrą ar skylę. Dėl padangos „užspaudimo“ tarp ratlankio ir kliūties krašto gali būti nupjauta ir šoninė sienelė. Jo efektas – iš šoninės sienelės išsikišęs gumos gabalas. Tokiu atveju dažniausiai padangos keisti nereikės. Verta pasikonsultuoti su vulkanizuotoju, kuris pasirūpins, kad būtų atliktas tinkamas padangų remontas ir iš karto panaikins defektą. Tačiau gali pasirodyti, kad pjūvis yra toks gilus, kad tolesnis padangos naudojimas bus neįmanomas. Tačiau praktikoje tokių situacijų pasitaiko retai.

Taškiniai pradūrimai

Aštriais daiktais pradurtus padangos paviršius paprastai gali nesunkiai pataisyti padangų montuotojas. Specialistų teigimu, galima taisyti ne daugiau kaip 5 mm skersmens skyles. Kita vertus, padangos su dideliu greičio indeksu (virš 240 km/val.) neturėtų būti remontuojamos išvis.

Išsipūtimai šoninėse sienelėje

Išsipūtimo (burbulo) atsiradimas ant šoninės sienelės reiškia, kad buvo perpjautas padangos diržas ir pažeista jo vidinė konstrukcija. Deja, tokia padanga tolimesniam naudojimui nebetinka, nors vis tiek išlaiko slėgį ir, atrodo, veikia nepriekaištingai. Visų pirma, nepavyks jo subalansuoti, o be to, esant didesnei apkrovai, jis gali sprogti.

Šoninės sienos įduba

Ant padangos šono retai galima pamatyti įdubimų. Skirtingai nuo iškilimų, jie nėra pavojingi. Tai labiau „įgimta“ padangos savybė nei jos trūkumas ir nekelia pavojaus tolesniam naudojimui.

 

Ankstesnis straipsnisSvetainės sekcijos pasirinkimas, į ką atkreipti dėmesį?
Kitas straipsnisVienų mėgstamos, kitų nekenčiamos – alyvuogės

Rašyk atsakymą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia