Pradinis Švietimas Erasmus+ projekto susitikimas Vengrijoje

Erasmus+ projekto susitikimas Vengrijoje

Kovo 19-24 dienomis, tarptautinio Erasmus+ projekto „Au fil de nos cours d’eau” („Upių tėkmėje“) dėka, šešios Ukmergės Jono Basanavičiaus gimnazijos atstovės, keturios mokinės – Guoda Širinskaitė, Gustė Vaskelaitė, Emilija Aukštuolytė ir Renita Dūdaitė, lydimos mokytojų Almos Kubrakovienės ir Gražinos Macijauskaitės, dalyvavo projekto dalyvių susitikime, kuris vyko Baktalórántháza miestelyje, Vengrijoje. Po ilgos kelionės miestelį pasiekėme tik sutemus. Mokinės jau sekmadienio vakarą ilsėjosi priimančių šeimų namuose ir ruošėsi pirmajai dienai gimnazijoje.

Pirmadienio rytą, susirinkusios gimnazijoje, visos nusiteikėme ilgai, tačiau nuotykių kupinai dienai. Pirmoji valanda, praleista klausant malonaus mokytojų, direktoriaus bei mero priėmimo kalbų, neprailgo, tad vos po to, pasinėrę į žaidimus bei turą aplink mokyklą, gavome nuostabią progą susipažinti su kitais projekto dalyviais, atvykusiais iš Prancūzijos, Ispanijos, Rumunijos, Graikijos ir Nyderlandų Karalystės. Po to, papietavę mokykloje, leidomės į pažintinį pasivaikščiojimą po miestelį, kurio metu gavome puikią galimybę pasigrožėti miestelio tvarka bei įvairiais statiniais. Sugrįžę į mokyklą rengėme nuotraukų parodą, peržiūrėjome ispanų parengtus pristatymus apie upę, rumunai pristatė jau užbaigtą žodyną, kurį projekto dalyviai kūrė pirmus dvejus projekto metus, prancūzai pristatė mokinių sukurto drono atliktus tyrimus, pateikė daug įvairių statistinių duomenų, leidusių suprasti dabartinę upės būklę.

Antradienį pristatėme projekto veiklas tam, kad žinotume, kaip kiekvienos šalies mokiniai vykdo projekto užduotis savo mokyklose. Ypač įdomu buvo žiūrėti visų partnerinių mokyklų sukurtą projekto ir upių reklamą. Naudodama šiuos įrašus mokykla koordinatorė sukurs vieną bendrą reklamą, kurią gegužės mėnesį pristatysime Europos Parlamente, Strasbūre. Taip pat turėjome galimybę išbandyti projekto dalyvių sukurtą stalo žaidimą. Žaidimais paįvairintas rytas prabėgo kone nepastebimai, o vos papietavę, vėl leidomės į kelią – aplankėme netoli Ukrainos sienos pastatytą malūną, grožėjomės įstabia pasienio gamta bei, žinoma, toliau bendravome su naujais draugais.

Trečiadienio nuotykiai prasidėjo visai ankstų rytą. Aštuntą valandą susirinkę mokykloje projekto dalyviai leidosi į ilgą kelionę tam, kad galiausiai išvystų ekologinį Ticos ežero parką bei didžiausią Europoje gėlo vandens gyvūnų akvariumą, kuris yra Porozlo miestelyje. Pusdienį praleidę besigrožėdami gamta ir įvairiais gyviais visi papietavome, o tuomet vėl leidomės į kelią – aplankėme antrą pagal dydį miestą Debreceną, kuriame turėjome progą pasigrožėti įvairiais statiniais bei paties miesto istorija.

Ketvirtadienio rytas prasidėjo kiek kitaip nei kiti. Susirinkę mokiniai buvo įtraukti į sportinius žaidimus, visi vieni kitus palaikė ir paprasčiausiai leido laiką besimėgaudami šiltu pavasario oru ir gražia gimnazijos aplinka. Po pietų projekto dalyviai turėjo progą išbandyti terminius vandenis ir susipažinti su netoliese esančio miesto Nyíregyháza architektūra. Vakarieniavome visi drauge, o po to kartu stebėjome vengrų moksleivių parengtą tradicinį šokį ir linksminomės šokių bei karaoke vakarėlyje.

Penktadienį, tik atvykę į mokyklą, vėl sėdome į autobusą ir, atsisveikinę su savo šeimomis bei vengrų mokiniais, patraukėme Budapešto link, kuriame aplankėme Parlamento muziejų. Vakare visos komandos leidomės į apžvalginę kelionę laivu. Deja, pasigrožėję nuostabia panorama, buvome priversti atsisveikinti su savo draugais užsieniečiais ir patraukti atgal į viešbučius, kuriuose praleidome paskutiniąją naktį Vengrijoje.

Šeštadienio rytą leidomės į jau paskutinį turą Budapešte. Besigrožėdamos Karalių rūmais ir nuostabiais tiltais per Dunojų nė nepastebėjome, kaip pralėkė laikas ir atėjo metas vykti į oro uostą, o iš ten – namo!

Vengrijoje praleistas laikas buvo puikus. Į Lietuvą visos grįžome kupinos įspūdžių – juk savaitę praleidome svetimoje šalyje, susipažinome su jos kultūra, gimnazijos moksleiviais bei, žinoma, susidraugavome su projekto dalyviais iš kitų šalių, patobulinome užsienio kalbos įgūdžius.

Džiaugiamės, kad mokykloje vykdomi projektai mums suteikia galimybę įgyti naujų žinių, pažinti pasaulį, susirasti draugų. Tvirtai tikiu, kad visos patirtys, įgytos šios kelionės metu mums labai pravers ateityje.