Pradžia Kultūra Anonsai Pagal smurtiškiausią Šekspyro tragediją pastatytas „Titas“ kviečia į degustacinę tragikomediją

Pagal smurtiškiausią Šekspyro tragediją pastatytas „Titas“ kviečia į degustacinę tragikomediją

240
0

Ukmergės kultūros centre, spalio 9 dieną – Gildo Aleksos spektaklio „Titas“ premjera. Tai spektaklis pagal pirmąją, dar vadinamą smurtiškiausia, Šekspyro tragediją. Žiūrovus kūrybinė komanda kviečia ne tik į spektaklį, bet ir į degustacinę patirtį.

Režisieriaus G. Aleksos pagal Šekspyro pjesę statomo spektaklio scenoje – ne tik aktoriai, bet ir degustacinę vakarienę pasirinkę žiūrovai.

„Siužetas yra perkeltine prasme apie tai, kaip Roma suėda savo piliečius, o tiesiogine prasme siužete žinomiausia scena kaip kerštas, aukščiausias keršto taškas yra tada, kai pagrindinė veikėja valgo pyragus, kurie padaryti iš jos sūnų“, – pasakoja G. Aleksa.

Dėl to režisierius į spektaklio kūrimą įtraukė ir virtuvės šefą Tadą Eidukevičių, kuris visus penkis pjesės veiksmus interpretuoja per spektaklį patiekdamas penkis patiekalus.

„Antrame veiksme yra minimos tarnaitės, įvairūs augalai, medžiai, tai prie patiekalo mes deriname būtent tuos minimus prieskonius. Taipogi pats pateikimas – jis ganėtinai brutalus, nes šis veiksmas yra apie gotų brutalumą. Vienas iš veikėjų tapatinamas su stirnaite, tad taip pat lėkštėje atsiranda stirna“, – apie kūrinio detales pasakoja T. Eidukevičius.

Į degustacinę patirtį galės leistis tik dalis žiūrovų, kurie įsigijo bilietus po 100 arba 135 eurus. Anot režisieriaus, tokia ne kiekvienam įkandama bilieto kaina ir toks žiūrovų pasidalijimas simbolizuoja atskirtį, taip pat – privilegiją, nematomą jos smurtą.

Smurtas, jo prigimtis, mūsų vaidmuo jame – pagrindinės spektaklio, kuris statomas pagal pirmąją Šekspyro tragediją „Titas Andronikas“, temos.

„Ji dar žinoma kaip smurtiškiausia ir tuo pačiu labai juokinga. Ir tuo pačiu, kai buvo parašyta ir pastatyta ta pjesė prieš 400 metų, ji buvo labai populiari, nes priminė tokį Tarantino stilių. Tai buvo keršto trileris, tuo metu jie konkuravo: jis, Marlo, kas padarys kruviniau, kas padarys žaviau, ir Šekspyras šią kovą laimėjo“, – pasakoja G. Aleksa.

Tačiau pjesėje, kurioje smurtas perteklinis ir ne visada motyvuotas, anot Daliaus Skamarako, atliekančio pagrindinio veikėjo – Tito – vaidmenį, netrūksta ir komiškų elementų.

„Pirmąkart skaitydamas šitą pjesę iš pradžių perskaičiau, po to antrąkart skaitydamas aš pradėjau juoktis. Labai, labai. Net paskui susimąsčiau: kodėl aš juokiuosi? Nes absurdiškumas smurto ir jo įvykiai visi – atrodytų, kad taip neįmanoma, bet kai įsigilini giliau, tai o, vaikeli… Kodėl taip vyksta? Tai ir juokas ėmė, bet kartu ir šiurpo oda, ant nugaros plaukai piestu stojosi“, – tikina D. Skamarakas.

Titas – labai karingas ir mylintis garbę. Ji ir tampa jo silpnybe.

„Tiesą sakant, per jo išdidumą, per jo aroganciją ir atsitinka visi dalykai. Mažas smurtas, vadinkim taip, kaip jam atrodo, mažas smurtas gimdo didesnį smurtą ir tai paliečia ir jo šeimą, sugrįžta su didele sniego lavina atgal“, – pasakoja aktorius.

Bene didžiausią smurtą spektaklyje patiria Tito dukra Lavinija, kurios vaidmenį atlieka aktorė Milda Jonaitytė.

„Ji tampa viena iš keršto aukų, kurio metu ji išprievartaujama, jai nukertamos rankos, išpjaunamas liežuvis, ir tada jos personažei įvyksta esminis lūžis, kada ji visiškai tampa savo šeimos dalimi, atsiduoda į kerštą ir, aš manau, būtent per jos personažą labai gerai pasimato, kad šitoje pjesėje nėra gerosios ir blogosios pusės (kad viena šeima – gera, kita – bloga), kad jos abi – ganėtinai pagiežingos, kerštingos ir visą šitą tragediją kuria kartu. Ir manau, kad tai labai sutampa su tikromis istorijomis, kai merginos, patyrusios tokią traumą, negali pasipasakoti, arba neturi kam to padaryti“, – sako M. Jonaitytė.

Spektaklį „Titas“ galite pamatyti 2022 m. spalio 9 d. Ukmergės kultūros centre. Bilietus platina Ukmergės kultūros centras ir www.bilietai.lt

 

Ankstesnis straipsnisSTEPONAS JANUŠKA ir grupė “STUDIJA”. Naujo albumo “NELIŪDIM” pristatymas
Kitas straipsnisUžkoduota smurto prigimtis spektaklyje „Titas“. Pokalbis su režisieriumi Gildu Aleksa

Rašyk atsakymą

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia