Pradžia Gyvenimas Patarimai Kas svarbu, kad būtum geras kirpėjas?

Kas svarbu, kad būtum geras kirpėjas?

895
0

Kirpėja L. Tiškienė turi daugybę metų praktikos

Kur slypi verslo sėkmė? Šia tema prirašyta šimtai knygų, išleista šimtai vadovėlių, pilnas internetas receptų, kaip sukurti, išlaikyti ir plėsti sėkimingą verslą. Neretai šie receptai yra toli nuo realybės ir parašyti žmonių, su verslu neturinčių nieko bendro. Kitaip tariant, svaičiojimai, paimti iš tų pačių vadovėlių ir patraukliai interpretuoti. Dar patraukliau pateikti.

Aš negaliu kalbėti apie visus verslus. Pavyzdžiui, apie lazerinės fizikos pramonę neišmanau nieko. Aš galiu pasidalyti mintimis ir įžvalgomis, grįstomis savo, kaip kirpėjos, patirtimi. Ko reikia, kad sektųsi? Ko reikia, kad sėkmė būtų nevienadienė? Manau, kad tai priklauso nuo dviejų svarbiausių dalykų: profesionalumo ir elgesio. Pastarasis į save talpina charakterio savybes, takto jausmą, santūrumą, gebėjimą bendrauti su klientu.

Profesionalumas

Šiais laikais, kai konkurencija yra labai didelė, reikia nepamiršti kiek grubaus, tačiau teisingo pasakymo, kad traukinys šikančių nelaukia. Neužtenka turėti diplomą. Neužtenka tik skaityti specializuotus ar mados žurnalus ir sakyti, kad taip, aš žinau, kas naujo rinkoje, kokios yra naujausios tendencijos. Neužtenka šitais žinojimais apsikeisti su kolegėmis. Tai bus tik kalbų lygmuo.

Reikia gilinti ir įtvirtinti savo profesionalumą. Taip, kasdieninė praktika yra gerai, bet to negana. Visada yra tokių, kurie profesionalesni. Kalbu ir apie meistriškumą, ir apie techniką, ir apie priemones, ir apie įrankius: visada yra žmonių, kurie yra stipresni vienoje ar kitoje srityje. Todėl reikia iš jų mokytis. Todėl ir yra patys įvairiausi kursai, stažuotės, seminarai. Taip, jie atima laiko ir nepigiai kainuoja. Bet tai yra investicija į save, kuri visada sugrįžta. Kitaip tariant, reikia tobulintis. Ir ne kartą per du metus, bet nuolat. Tik bendraujant ir klausantis profesionalo, naujos žinios įgyja tikrąją vertę. Nes jos pagrįstos kvalifikacija ir patirtimi. O kirpti, šukuoti ar dažyti iš youtube filmuko lai mokosi paauglės.

Taigi, įvairūs sertifikatai ir pažymėjimai yra skirti ne sienoms puošti. Jie yra įrodymas, kad žmogus tobulinasi ir tobulėja, kad gilinasi į savo veiklos sritį ir siekia profesinių aukštumų. Bėda tam, kuris nors kartą ištaria, kad jau viską moka.

Beje, manau, kad kirpėjui neprošal būtų baigti bendravimo psichologijos kursą. Kirpėjas privalo ne tik tiesiogiai atlikti savo profesines pareigas, bet ir būti geru psichologu. Reikia visada šypsotis, išsaugoti savitvardą ir ramybę, palaikyti pokalbį ir jokiu būdu neišduoti išgirstų paslapčių.  

Grožio saloną Londone Ligita įkūrė dar 2002 m

Elgesys  

Elgesys šiuo atveju – tai asmeninės savybės, bendravimo stilius, išvaizda. Ir dar: gebėjimas įrodyti, kad klientas ne visada teisus. Nes tik profesionalas gali nuspręsti, ką galima daryti, o ko jokiu būdu ne. Ir nesvarbu, kad klientė primygtinai prašo ir toliau šviesinti jos visai nušiurusius plaukus. Reikia rasti būdų taktiškai įtikinti, kad tai tikrai kenkia. Tikras meistras negalvos vien apie pinigus. Tikras meistras visada rūpinsis, kad rezultatas būtų geras: antraip reputacijai gali būti pakenkta galutinai.

Kalbant apie asmenines savybes, pirmiausia išskirčiau atsakomybės jausmą. O tai, kaip ką tik minėjau, yra nuolatinis galvojimas apie rezultatą. Antra, atsakingas žmogus į darbą žiūri rimtai. Jis nevėluoja ir iš salono neišeina tada, kada tik šauna į galvą. Nes klientas, du kartus neradęs meistro, trečią kartą tikrai pasirinks kaimyninės kirpyklos duris. Ir nebegrįš. Reikia nepamiršti, kad nepakeičiamų nėra.  Trečia, atsakingas žmogus niekada nebus našta kolektyvui. Jis rūpinsis savo darbo aplinka taip, kad niekam nesudarytų nepatogumų.

Bendravimo stilius – tai ir geros manieros, ir takto jausmas, ir aptarnavimo kultūra. Geras  kirpėjas nekrapšto nosies ir nesikaso paausio. Jis nėra įkyrus, perdėm plepus, lendantis žmogui į dūšią. Reikia stengtis išlaikyti ribą tarp malonaus elgesio ir familiarumo, kuris tikrai mažai kam yra malonus. Kirpėjas turi niekada nepamiršti, kad klientas, nors ir nuolatinis, seniai pažįstamas, atėjo pas meistrą, o ne pas geriausią draugą. Todėl niekad nereikia jam užkrauti savų rūpesčių ar problemų, rodyti nepasitenkinimo ar blogos nuotaikos: tai yra niekam neįdomu. Pasirinkus darbą aptarnavimo sferoje, reikia iš anksto pagalvoti, ar pavyks išmokti paspausti blogų emocijų mygtuką: privalu yra šypsotis, privalu yra paslėpti susierzinimą, privalu yra mokėti palaikyti pokalbį apie orą.  

Net tokia smulkmena, kaip tinkamu balso tonu atsiliepti telefonu, kartais gali būti esminė. Tenka susikaupti ir atsiliepti žvaliu ir maloniu balsu net tada, kai norisi visą pasaulį pasiųsti po velnių. Juk klientas skambina į saloną, o ne į plytų fabriką. Ir pirmasis įspūdis, kurį jis tikrai susidarys iš balso, yra labai svarbus. Nuo to priklauso, ar jis apsilankys, ar jam suges nuotaika ir jis neabejotinai surinks kitą, dažniausiai konkurentų, numerį. O tai jau yra nesėkmė.

Kirpėjo išvaizda taip pat yra labai svarbi. Neminėsiu tokių visiems suprantamų dalykų, kaip švara ir tvarka. Dėmės ant darbinio drabužio niekada neatrodo patraukliai. Jos atrodo atstumiančiai ir taškas. Tas pat – jei netvarkingos meistro rankos.

Tačiau noriu atkreipti dėmesį į kirpėjo vizitinę kortelę: jo paties plaukus. Šie visada – pabrėžiu: visada – turi būti išplauti, sušukuoti, prižiūrėti, tvarkingi. Čia jokiu būdu negalima pasiteisinti, kad batsiuvys be batų. Klientas niekada nesirinks kirpėjo, kuris negeba pasirūpinti savo išvaizda. Paties kirpėjo plaukai reprezentuoja visą kirpyklą. Geriau pasiimkite nedarbingumo lapelį, nei ateikite į darbą neplauta galva. Nes taip galite sugadinti daugelį metų kurtą nepriekaištingą įspūdį.

Patarimai klientui, norinčiam gerai apsikirpti:

1. Prieš leidžiant kitam žmogui darbuotis žirklėmis prie Jūsų plaukų, rekomenduojame atsižvelgti į jo profesionalumą ir patirtį.
2. Geras apkirpimas – tai visų pirma forma, kuri nedings po galvos plovimo arba oro sąlygų pasikeitimo (lietus, vėjas, sniegas). Aišku, kad tokio rezultato, kaip po pirmo išėjimo iš salono, nebebus, bet forma neturi dingti, plaukus turėtų būti lengva sušukuoti.
3. Save gerbiantis kirpėjas būtinai išplaus Jums galvą kaip minimum „prieš“ bei rekomenduos tai padaryti dar ir „po“. Kalbant paprastais žodžiais, tai turi įtakos galutinei plaukų formai po kirpimo.
4. Sumanu, jeigu atsinešite su savimi nuotrauką, kurioje bus pavaizduotas žmogus (sportininkas, aktorius, modelis) su konkrečiu kirpimu, kurį norite modeliuoti.
5. Puiku, jeigu turite tikslius kirpimo reikalavimus ir idėją, bet siūlome papildomai pasikonsultuoti su specialistu, ar harmoniškai atrodys sumanymas atsižvelgiant į Jūsų plaukų tipą ir kaktos bei galvos formą.

Ligita Tiškienė, kirpėja

Atsakyti

Prašome įrašyti komentarą
Įrašykite savo vardą